Cris B. și lecția de masini

Simt că undeva între articolul despre îmbrăcăminte și cel ecologic lipsește o tranziție și mă simt dator să vă spun cum a ajuns Cris B. tocmai în Africa de Sud.

Eroul nostru a fost păcălit sub aspectul unui proiect de research să o însoțească pe Natasha  în căturea Elixirului Vieții Fericite African. Partea de educație informală este că a învățat să conducă un BMW Seria 5 530d, diesel, din 2011, motor de 3000 de centrimetri cubi.

În stresul confrutării cu mafia locală, Natasha l-a pișcat de mână să țină mâinele pe volan în loc de schimbător pentru a nu mai pune presiune și să preîmtâmpine probleme la schimbatul vitezelor, mai bine cu ambele maini pe volan, că vorba aia când nu ești atent, îți fuge din mâini, frăție!

O oprire bruscă în benzinărie când rezervorul abia se golise pe jumătate îi ridică o sprânceană lui Cris, dar moldoveana i-a desenat pe zapadă pe zăpadă cum se poate forma condensul și cum se pot aduna impurități la pompă și filtru când rezervorul e prea gol.

La un moment dat, o băbuță se tărăia să traverseze trecere de pientoni, Cris o vede târziu și frânează brusc. Era deja a mia frâna bruscă, iar Natasha îi arde una dravănă peste cap, fiind binecunoscut faptul că franele dese care nu sunt necersare, pot duce la schimbatul des al plăcuțele de frână, mai bine să păstrezi distanța decentă în trafic, frânarea atentă face ca experiența să fie mai puțin stresantă atât pentru șofer cât și pentru pasager. Natasha își trece mână abdomneul lui Cris, acesta mutând greutatea piciorului pe podea, și cu un gest de felină spiona îl face să crească treptat presiunea pe pedală apoi o ușoară relaxare până se oprește complet mașina, că practic și BMW e genul care nu se agață, se calcă frumos.

Erau în parcare acum și era nevoie de pauză, după micul preludiu Natasha se pune călare pe situație. Deși sunetele suspicioase nu ar trebui ignorate ar trebui să fie un indiciu că mașina trebuie dusă la service mașina, că poate indica o defecțiune Cristi mergea pe filmul lui, crezând că totul e parte din scenariul situațional.

Scena putea fi continuată și la hotel, dar Cris a uitat de frâna de mână la parcarea în pantă și cei doi au trebuit să alerge după mașină să nu ia vreun copac în brațe. Norocul lor că a prins cu copac destul de repede fără să prindă viteză mare. Și totuși motornul nu pornea, Cris se chinuia dar Natasha rădea până la urechi, căci eroul nostru voia iarna să pornească mașina la rece, sub 2000 de rotații. Spioana preia controlul situației și turează mașina și pornește în trombă căci avea de recruperat timp destul de mult.

La un moment dat erau prin Transfăgărășan și Natasha îi predă pentru câteva minute ca ea să se schimbe. Cris ține apăsat la pedala de brână la coborâre ce a dus la supraîncălzirea și la distrugerea discului de frână, oțiunea de schimbarea vitezelor, reducerea viteza  și folosesti franei de motor nu era la fel de silențioasă. Practic nici nu ieșireră din țară și franele abia mai prindeau.

interior-central.jpg

Norocul lor că în București au dat de un magazin de piese BMW originale pe lângă că au schimbat discului de frână din cauza că au luat o gaură dintr-o baltă pe care nu au văzut-o, a trebuit schimbată și guma de la cauciucurile de iarnă puse pe jante BMW 18 originale, dar investitția pentru drumul lung ce urma merita fiind piese de BMW de la eXclusiv OEMDacă tot erau pe zonă au zis că merge și un lifting la mașină cu accesorii originale BMW, printre care  un parbriz BMW F10 și o bară față BMW E39 . Ca treaba să fie treabă i-au schimbat și uleiul rusesc cu un ulei original BMW. Cris era atât de mândru, de plin de sine, uitându-se în oglida retrovizoare se vedea ca eroii din jocurile copilăriei sale de prin SRS, NFS sau GTA, era un Vin Diesel de România.

Următoare secțiune se axa pe un condus atent și rabdător atât de încet, încât să i se oprească aerul din piept, senzație majoră cu 40 la oră, că graba strică orice efect, mai ales că traversau Bulgaria, unde trebuiau să treacă în stil low profile, date fiind aventurile lor în țara murăturilor.

Deși plecați de la iarnă, vremea începea să prindă nuanțe de torid încă de prin Turcia, unde încărcarea wireless la telefoanele Samsung se cam incingea,  spatiul nefiind răcit racit, nici ventilat mai ales că dura destul de mult ca și proces, dar îi arată priza din cotieră care reprezenta răspunsul la aceste griji tehnologice.

Deși mașina semnala ceva probleme cu injector degajând foarte mult fum, plafonul de sticlă a fost a fost avariat de o furnit de nisip în deșet, suspensiile pe șoc au cedat treptat și la un moment dat bateria a cedat, Cris și Natasha se puteau concentra pe misiune, savurând călătoria când știau că site-ul de piese OEM BMW stă la dispoziția lor 24 din 24.

Cum au ajuns și prin ce au trebuit să mai treacă pentru a ajunge în Africa de Sud este posibil să aflăm în următoarele episoade din seria de probe SuperBlog 2018!

totem_piese_BMW_Exclusiv-OEM.jpg

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s