Mircea Bravo, câștigător la VKRS

Mircea Bravo a adus la Cluj trofeul VKRS la categoria “Best Use of Video in Entertainment“, defansând creatori de conținut foarte cunoscuți ca Doi Degeaba, Andi Moisescu, Ionuț Rusu, 3 Chestii, Andrei Terbea, Vlad Alexandrescu sau Farcaș Andrei. Este o dovadă că și la Cluj se poate face treabă în această industrie, când există armonie, spirit de echipă și munca asiduă. De altfel și cifrele îl îndreptățesc pe Mircea pentru acest trofeu, în ultimul an având o creștere de aproape 300k de abonați, acum are în total 902k.

Channel of the Year și Best Personal Vlog

La categoria ” Digital Content-Channel of the Year” cei de la Cavaleria au câștigat în fața celor de la Recoder. În schimb cei de la Recorder au câștigat la “Best Use of Video in Journalism“. Răzvan Ionescu, publisher și cofondator a dezvăluit la decernare că au fost câteva cazuri de persoane ce au încercat să-i îmblânzească. La secțiunea de “Best Use of Video in EducationZaiafet a triumfat în fața Atenție, cad mere!, Jimmy Hex și Anne Green. Eu i-aș fi dat lui Jimmy mai degrabă din simpatie, dar la Zaiafet elementele de noutate și documentare într-adevăr sunt la un alt nivel. Premiul pentru “Best Personal Vlog” a mers la Shelly ce a concurat cu Simion Tomița, Andra Gogan, Iuliana Beregoi, Florin Hriscu, Irina Diaconescu, Maria Zvinca, Grigore Varlam. Andrei Șelaru chiar a tras anul acesta și chiar încearcă să se implice în zona de educație, nu muți au avut curaj să-i provoace frică ministrului educației să se prezinte la o dezbatere.

https://www.facebook.com/RevistaBiz

Food și TikTok

Best Food Content Creator” nu putea fi nimen alta decât JamilaCuisine, aproape oricine caută rețete noi pe net știe de ea. iUmor a fost regele la “Best TV Channel 2020“, Dan Badea venind personal să ridice premiul, ca deobicei cu glumele și caterinca la purtător. “Video Creator of the Year” a fost declarat Alex Coteț, având în vedere toate proiectele unde și-a adus un aport decisiv ca “Miami Bici”, “Eduard, Fermier urban” și proiecte LIDL. A venit lejer , în trenning și parcă mai plin de dume ca Badea. În schimb nu am înțeles de ce a luat Mariciu la categoria de “Rising Star” în fața lui Andi Moisescu, dar în fine. Tot la Rising Star, dar la 50k, mi s-a părut total legit să meargă premiul către Cristian Florea, un om cu bun simț, ce chiar vine cu noutăți, ponturi și informații utile în materialele sale. La “TikToker of the YearAndra Gogan a cules laurii. Premiul pentru “Video Instagrammer of the Year” i l-aș fi acordat ori lui BRomania ori Cristinei Almășan, în nici un caz Alinei Ceușan.

https://www.facebook.com/RevistaBiz
https://www.facebook.com/RevistaBiz
https://www.facebook.com/RevistaBiz

Ce este VKRS?

Video Killed the Radio Star este un festival al video-ului, organizat de Revista Biz, ce a avut loc joi, 19 Noiembrie 2020, un livestream pe Facebook și Youtube de peste 10 ore. De dimineața până seara au vorbit diverși creatori de conținut, în principal despre ce înseamnă conținutul video, iar în cele de urmează o să vă povestesc cu ce am rămas eu.

Proiectul Recorder

Conform lui Mihai Voinea trecerea de la junarlismul scris la cel video a început în redacțiile Adevărul, fiind o complementare la articolul de investigație. Observând forța și succesul materialelor video au început să producă reportaje și documentare. Au început proiectul Recorder cu un reportaj despre furtul de lemne, publicat pe pagina de Facebook creată de la zero. Deobicei nu au nici un scenariu, mai degrabă un plan de eveniment, lăsându-se purtați în voia circumstanțelor. În cazul documentarelor mizează pe o serie de teme principale. Cristian Delcea vorbește despre forța unui video ca fiind mai puternică ca mesaj decât în variantă scrisă. Strategia de no comment este mai potrivită pe video decât într-un text scris, fiind apreciată de public, oferind libertate de interpretare. Documentarele pot necesita si un an de muncă, o investigație o lună de muncă, iar un reportaj de una-două zile. Dacă etapa de clarificare a subiectului este pusă bine la punct, toată muncă este mai ușoară. La nivel de colaborare cu brandurile cei de la Recorder nu fac plasare de produse în interiorul reportajelor, accentul cade pe cititor.

OPPO și The Motans

A fost o campanie interesant în cadrul clipului piesei The Motans “Astrologic vorbind”, primul videoclip filmat integral cu un telefonul 5G. Denis Roabeș mărutisea că au fost temeri legate de pixelare, mai ales pe timp de noapte, sacadarea imaginii, dar stabilizatorii și-au făcut treaba. iată că deja clipul strâns 2,4 milioane de vizualizări, cu 31k aprecieri și doar 0,3k de dislikes. OPPO dorește prin această campanie să-și lărgească orizonturile către artiști ca fotografi și creatori de conținut din diverse domenii ca gastronomie sau modă dar produsele lor se pretează și pentru persoane ce vor să-și hrănească hobby-urile ce țin de capturarea unui video.

Cabral- Despre blogging și TV

Cabral Ibacka nu are nevoie de prezentări. În debutul discursului său a insistat pe necesitatea focusării creatorilor de conținut pe un anumit format fie el scris, foto sau video, ca rezultatul să fie unul de calitate, de apreciat. A oferit exemplului personal unde se concentrează pe blog, Facebook și TV. A vorbit franc despre narcisismul de pe Instagram, în care nu se prea regăsește deși are peste 200k de abonați, formatele cocalare de poze nu-l încântă. A fost foarte utilă defalcare unui buget pentru un proiect video față de un material de tip scris, oferind referințe sumare din proiectele ce l-au solicitat ca influencer. La nivel de preferințe, Cabral mizează pe canale românești, ce devin din ce în ce mai calitative ca cele ale lui Micutzu, Dorian Popa sau Andi Moisescu. A avut curaj să critice mesajele fără esență ale marilor branduri, cu brief-uri mult prea puțin elastice, ce se dorește a fi și viral cadru cu cadru în același timp. Pe partea de viral, Cabral evidențiază faptul că viralul este ce vrea publicul, să fii 1 la 1, dar nu există garanția că brandul o să iasă în față, viralul de multe ori înghițind povestea și produsul promovat, mai ales dacă targetarea nu este precisă sau chiar greșită. Deși are cont pe TikTok, cu sute de mii de vizualizări, nu consideră că poate să facă un conținut destul de bun fără o echipă de 10 oameni, un format nu foarte natural pentru această platformă în viziunea lui.

Bogdan Naumovici și viralele

Autorul primelor reclame românești ce s-au viralizat, Bogdan Naumovici, a oferit un interviu super-jovial. De la campania antiplictiseală de la Antena 1, de acum 17 ani, ce a intrat in top 10 virale din lume, până la reclamele la Teletech, cu halatul sau Batman. Reclama cu Batman a scăpat pe net după ce a fost interzis de CNA, în acest fel Naumovici nu s-a ales cu nici un ban. Rețeta unui viral din perspectiva lui se referă la un conținut util și distractiv. În viziunea lui, responsabilii brandurilor interpretează viralele ca ceva cu promovare gratuită, nu organică, îngreunând misiunea cu informații nerelevante pentru consumator. Tot Bogdan a remarcat atașamentul românilor față de producții video pe termen lung. În momentul de față are un proiect online de sketch-uri cu bancuri, care să le concureze pe cele scrise sau povestite, într-un format de zeci de secunde, postate săptămânal, ce ajuns deja pe 9GAG. După atâția ani și-a propus să schimbe filosofia de la umor în produs la produs în umor.

Alex Coteț, regie și scenariu

Acest autointitulat “lăutar digital” a adus la lumină pentru început un proiect de freelancing numit Sector 7 Hub. Apoi a făcut o paralelă între radio, tv, internet și video, parcugând firul istoriei comunicării în masă ;i punctând diferența de 8 ani între România și Vest. Primele virale ale lui Alex au fost un videoclip Vertigasa, reclame cu Micutzu sau campanii ca “Mă-ta are cratimă”. Prezentarea lui Coteț a marșat și pe importanța poveștii într-un spot publicitar și a unui buget de media serios. A fost de apreciat topicul integrării reclamei în universul publicului target, ca aceasta să nu distrube o experiență plăcută de vizionare a unui alt material pe Youtube. Ca și principale atuuri ale unui video Alex a punctat caracteristicle ce țin de interactiv și memorabil. Mai specific proporția de 90% informație ce l-ar interesa pe privitor și restul o plasare inteligentă a brandului. De aici se explică și chestiunea de lăutari digitali, să cânți după dorința publicului. Compromisul de calitate, timing și buget a fost o altă picanterie, exemplul cu 100 de euro economisiți vs 1000 euro pierduți la calitate și vânzări este foarte grăitor. Un proiect curent unde Alex Coteț este angrenat ca regizor este sezonul 2 din serialul de pe Youtube “Eduard, fermier urban” de la Edenia. Mă opresc aici că despre ode despre munca lui Alex Coteț am scris tot și alte recenzii de evenimente sau filme ca Webstock sau Miami Bici.

” Nu poți să ai rezultate wow fără să-ți asumi riscuri! “- Alex Coteț, Sector 7

sursă- Facebook Alex Coteț

Canopy și animația in SEO și SEM

Canopy, agenția de performance marketing, cu studioul de creație în Republica Moldova pe partea de creație, ce apare des în Youtube Ads cu o reclamă educativă, i-a avut la vorbit pe Cristian Ignat și Elena Cazacu. Drumul spre conversie trece prin conștientizare, interes, considerare, intenție, evaluare și achiziție, cam asta ar fi filosofia unui canal simplu de vânzare. A fost foarte util explicat costul per click, la modul succint de Cristian Ignat, în cazul unei căutări generale. A subliniat faptul că provocarea cea mai mare este ca produsele să fie căutat de client după numele brandului indicând un awarness ridicat. Formatul video crește viteza de achizție. mai ales animația, ce nu este des utilizată. Animația aduce flexibiltate și libertate de creație, iar ovestea se integrează mult mai natural, devenind mai memorabilă, sensibilând destul de ușor datorită declanșatoarelor. Pentru perioada curentă de izolare aminația se pretează ideal. Interesantă a fost legatură între evoluția cifrei de afaceri și a numărului de căutări pe Google. Poate cea mai importantă lecției oferită de cei de la Canpoy a fost aceea că la construirea unui video ar trebui să se ia în considerare mesajul, audiența, cultura business-ului, identitatea afacerii, obiectivele campaniei și canalele de promovare.

Frînculescu și Coteț dezbatere onestă despre viral

Alex Coteț a spus lucrurilor pe nume, începând cu faptul că brandurile vor virale, dar folosind procedurile interne, ce au dat greș în trecut, cu validări în focus și multe altele. Și-a asumat că poate garanta un viral, unde nu sunt mai mult de 3 decidenți din partea clientului, să se meargă pe mâna și regia lui. Atât el cât și Frînculescu au criticat inutilitatea focus-grupurilor, ce generează frici care sabotează campania. Dan Frînculescu a înșiruit tipologia de clienți, exemplificând că lucrul cu antreprenori români este mai facil comparativ cu multinaționalele, plaja de libertate și încredere fiind mult mai largă, deoarece un patron român poartă el întreaga răspundere. Coteț a plusat cu un exemplu de la CatMobile, unde chiar clientul i-a reproșat că brandul a fost promvoat prea agresiv în detrimentul poveștii. Frînculescu a punctat oarecum și dezavantajul trecerii la o responsabilitate așa mare, când te lasă un client ca și City Insurance să faci ce vrei. Cea mai tare fază a fost destăinuirea lui Coteț când a deblocat un proiect unde juca și regiza, cu argumentul influencerului, dând la o parte scaunele de regizor și copywriter. Tot Alex spunea că prefer să aibă un singur rol, de regizor sau actor.

“Lucrurile ce nu ar trebui să lipsească dintr-un viral ar fi o mică doză de șoc și o legătură logică cu brandul! “- Dan Frînculescu

În partea a 2-a a acestei recenzii VKRS- “Youtube, IGTV și TikTok sub lupă la VKRS”, o să aflăm culisele Youtube-ului, IGTV și TikTok.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s