Prima recenzie “Sacrificiul – Alegerea”

Prima recenzie “Sacrificiul – Alegerea” a apărut cumva din plictiseală și frustrare. Cum aseară a fost un episod, teoretic de la 22 45-23 00 (ceva de genul) până la 23 45, practic doar 45 minute efectiv, am zis să scriu și eu câteva rânduri despre singurul serial ce-l mai urmăresc la TV. L-am ales pentru coloana sonoră de intro și outro din repertoriul celor de la Carla’s Dreams respectiv The Motans. Am crezut că este filmul despre care vorbea Roman Burlaca că o să-l facă. Când am văzut și doi protagoniști din seria de clipuri “Nocturn ” de la Carla’s Dream, m-a prins cu totul. Din păcate, Coronavirusul și-a băgat coada și aici și a suspendat filmările, astfel că au tot scurtat din durata săptămânală a serialului și au tot învârtit ora de difuzare, de au băgat fanii cu totul în ceață….

Sezonul 2 din ” Sacrificiul “

Pentru cei nefamiliarizați cu aceast serial românesc, difuzat de Antena 1, “Sacrifciul ” este creația Ruxandrei Ion, ce a început ca producător Acasă TV la “Numai Iubirea“, apoi “Lacrimi de iubire“, nu enumăr toată lista de seriale, am pus doar la ce m-am uitat eu.

Diva și copilul ei

Din “Numai Iubirea” tot ca personaj negativ și cu un intro asemănător a revenit Oana Zăvoranu, a cărui personaj numit Diva își dorește un o copil, cu o mamă-surogat. Irina Popescu, interpretată de Ioana Blaj se sacrifică să fie mamă-surogat, în schimbul la 100 000 euro, bani necesari pentru a-și salva familia de la pierderea casei. Totuși, faptul că se iubește pe ascuns cu Bogdan, jucat de Conrad Mericoffer, o face să aibă îndoileli în continuarea sarcinii, mai ales că Bogdan este fostul/actual iubit al Divei.

diva

Diva vs Ioana Popescu

În ultimul episod difuzat, finalul le-a surprins față în față pe Diva și Ioana Popescu, interpretată de Oana Cârmaciu. Ioana Popescu, este sora Irinei și a fost personajul principal în primul sezon, de când a rămas însărcinată cu Andrei Oprea, interpretat de Denis Hanganu. Partea frapantă este că Oana Cârmaciu este însărcinată și realitate, fapt ce a determinat schimbarea scenariului pentru sezonul 2. Revenind la confruntarea dintre Diva și Ioana, aceasta a venit cu 100 000 euro cash, că să încerc pentru a 2-a oară să o convingă să rupă contractul cu sora ei și astfel Irina să scape de povara sarcinii. Ce nu știe Ioana, este că Irina s-a întâlnit cu Bogdan și i-a mărturisit că nu poate să omoare copilul, nu vrea să fie o criminală.

diva vs ioana

Cuplul central

Atenția s-a mutat în acest sezon pe Amza, jucat de Vlad Gherman, mezinul familiei Oprea, care trăiește o poveste de dragoste cu năbădăi, alături de fosta balerină Maria, interpretată de Mădălina Bellariu, nepoata Evei Oprea. Nimeni alta decât Maia Morgenstern dă viață personajului numit Eva Oprea. Răsfățatul de Amza s-a tot ținut în primul sezon după țigăncușa Iris Zamfir, jucată de Cristina Ciobănașu, alături de care formează un cuplu de 6 ani în viața reală, însă Iris a cam dispărut din peisajul noului sezon, preocupările ei legate de școală fiind mai importante, chiar și dincolo de scenariul filmului. De aceea se simte disperarea lui Amza de a fi cât mai mult în preajma Mariei, în cel mai recent episod i-a ieșit de un șah, așa prin așternuturi, dar nu pare mat. Soțul Mariei, Victor, regizor în Paris, ce și-a abuzat soția până i-a distrus cariera, nu se lasă prea ușor, fiind dispus să recurgă la absolut orice pentru a-și recâștiga iubrea, după părerea lui, mai degrabă obsesia, având în vedere că suferă de demență bipolară. Rolul lui Victor este jucat de Șerban Gomoi.

amza si maria

Seniorii Oprea și Ștefania

Ștefania, o fetiță drăguță, dar orfană de mamă, jucată de Julia Marca, este fica lui Ștefan Oprea, capul familiei. Mama Ștefaniei, Brîndușa s-a sinucis în deubtul primului sezon, deoarece Ștefan ezita timp de mulți ani să o ia de nevastă. Claudiu Isidor joacă rolul lui Ștefan Oprea. În episodul de aseară, Ștefania i-a povestit mătușii ei Narcisa, interpretată de Doinița Oancea, despre visul în care și-a văzut tatăl înecat. Ștefania moștenește darul clarviziunii de la bunica ei, mama Gela, interpretată de Virginia Rogin. Ștefan Oprea are cancer și nu vrea să urmeze chimioterapia, dar nimeni nu știe asta, chiar dacă dă semne că nu se simte foarte bine. Chiar în episodul de aseară, Ștefan și-a anunțat copii Amza, Andrei și Alin că le cedează acțiunile lui din firmă. Mai apoi, însă a fost descoperit la baie când încerca să-și revină cu apă pe față, de nora lui, iscoditoarea Lili, un personaj negativ, măritată cu Alin Oprea, din interes, căci acesta este gay. În primul sezon, Lili a dus o luptă la baionetă cu Ioana Popescu pentru Andrei Oprea și încă simte că mai are polițe de plătit familiei Oprea.

andrei si stefan

Părerea mea despre personaje

Știu că Diva își joacă ultimul ovul, dar felul ei de controla lucrurile, fără pic de empatie și fără nici un aliat rămas, din disperare ce s-a culcat în episodul de aseară cu Mario, interpretat de Dorian Popa, nu cred că o să o ajute să realizeze ce și-a dorit. Ar putea sa fie mult mai abilă, își impune prea multe limitări. Ar avea multe de învățat de la rivala ei Lili, chiar nu înțeleg de ce a nu păstrat-o la ea în casă. Bine că nici cu Lili nu mi rușine, că nu-i în stare să manipuleze nici măcar unul din cei 3 bărbați, ce sunt la mâna ei, Alin, Victor și Robert, jucat de Daniel Nuță. După ce în primul sezon a fost rivalul lui Andrei în lupta pentru Ioana, Robert acum chiar pare în plus, este doar gigolo-ul lui Lili. Mai bine îl păstrau pe Leo Zamfir, interpretat magistral și foarte amuzant de Mihai Gruia Sandru, în rol de cap al familiei Zamfir, bunic al Ștefaniei, socru nelegitim a lui Ștefan Oprea și admirator al Divei. Ăsta măcar era în stare să-i facă un copil Divei, la cât de șmenar era. Săracu’ acum este prin pușcărie în Spania, că nu i-au ieșit combinațiile pentru a reface averea familiei lui de țigani Zamfir.

leo

Predicții

Odată ce Ioana o să nască în viața reală, cred că atât personajul ei cât și a lui Andrei o să iasă din peisaj, oricum ei încep să apară tot mai rar. Doar în varianta în care Ștefan ar muri și Andrei i-ar lua locul, cumva ar mai avea ce să facă Ioana în serial, dar am impresia că Amza o să preia frâiele casei și ale afacerilor, că a cam vegetat tot serialul. Dacă este să mă iau după mama Gela, cred că Sorin o să scoată câteva personaje din joc ca Iulia, Antonio sau chiar Mario. Pare genul de asasin tăcut, care execută ordinele fără comentarii, mai ales când vin din partea lui Victor, care în demența lui după Maria, cine știe că plan mai are…Eu, unul, aș vrea ca cineva să-i dea o lecție Narcisei, care nu s-a învâțat minte din primul sezon și din nou duce lipsă de atenție, strânind iscoade. Nu m-aș mira să se combine cu Sorin, s-o ce? Sorin! :)) Știți bancul, nu?

90853477_696067151198407_9131023106050097152_oAlin iarăși are ceva plan “genial” cu extinderea firmei și am impresia că defapt ideea este a lui Lili, ce este director de marketing în firmă. Mergând către seniori, Eva sigur o să-l ierte pe Ștefan că nu i-a spus că tătăl său a fost un torționar și i-a ucis părinții, că săraca este de una singură în film, dar trebuie să-i ajute pe toți. Antonio eu zic că până la finalul filmului o combină de tot pe Iulia, eventual în urma unei tragedii care să-i apropie, gen Sorin îl omoară pe Mario, Diva se sinucide din lipsă de afecțiune ca Brîndușa în primul sezon. Povestea de dragoste dintre Amza și Maria pare cam prea trasă de păr, eu cred că Maria o să fugă la Paris cu Victor. Pe criza asta, aș mai face curățenie de personaje, gen Elena și Relu Popescu, părinții Irinei, care și dacă o să afle că fata lor este mamă surogat, nu o să mai aibă ce să-i facă, o să fie ca la Ioana, când a rămas gravidă. Și Dănuț, celălalt gayuț, dacă tot nu combină nimic, nici măcar pe prostănacul de Alin și nu nici are vreun impact semnificativ, e cam în plus pe acolo.

Rezumatul ultimului episod este disponibil în linkul de mai jos.