Ce ne-a mai adus primăvara la Palatul CEC?

După cum am prins în finalul primei părți- “A venit primăvara în Social Media”, voi dezvălui ce ne-a mai adus primăvara la Palatul Cec în cadrul Social Media Summit by Biz. După un moment umoristic marca Dan Frinculescu, urma o secțiune la care tânăra generația o aștepta cu maxim de entuziasm, bineînțeles că nu m-am putut abține să n-o fur câteva clipe pe Andra Gogan pentru un stop cadru, chiar înainte de secțiunea Video Experience, unde era cap de afiș.

The Video Experience

Primul care a urcat pe scenă ca speaker la această secține a fost Mugur Pătrașcu, fondatorul Screen Native. Mugur a pus la punct site-ul Top 100 Vlogg-uri, o statistică foarte bine interpretată a evoluției vlogging-ului românesc, bineînțeles cu Izabeloi, cu slime-ul ei și Shelly în top 3, dintr-o suită de 300 de canale analizate, cu 23 de miliarde de vizualizări totalizate, raportate la 205 000 de clipuri. Față de acum 3 ani când România avea 5 canale cu peste 1 milion de abonați, astăzi s-a ajuns la cifra de 28. La nivel de încasări se estimează o piață de 14 milioane de dolari din Youtube! Noutatea derivă din aparția copiilor ca și abonați și de aici piața a cunoscut o traiectorie ascendentă, canale ca și Bogdan Show reușind să strângă la un singur clip peste 70 de milioane de vizualizări, fiind pe locul 9 în topul vlogurilor din România, cu încasări de 50 000 de euro pe an!

Secretul pare a fi focusarea pe nișa încă neexploatată destul a entertaimentului pentru copii. Izabeloi a făcut 90 de milioane de vizualizări la un clip cu slime-urile ei, cu încasări de 70 000 de euro pe an! Greu de înțeles, dar adevărat.

Iarăși industria de privit jocuri pare noul trend în materie de socializare, cel mai elocvent exemplu fiind participanții de la ultima ediție de la Cluj Bloggers Lan Party, greu de înțeles de ce stăteau să se uite cum se joacă alții, dar no’ dacă asta se cere… Alte hot topicuri mai sunt clipuri de tip reacție sau craft stuff. Finalul prezentării a adus o recomandare din partea lui Mugur, în materie de site strict informativ privind Coronavirusul ce nu generează panica specifică știrilor din media, just facts.

Andra Gogan, regina din top 3 TikTok România, la doar 21 ani, deși pare mult mai micuță, a fost foarte darnică cu insde-urile din această nouă platformă. Pentru cei la fel de neștiutori ca mine, TikTok ținește în princpal adolescenții, main feature-ul fiind clipuri 15-60 secunde, cu fundaluri muzicale. TikTok este cea mai descărcată aplicație din social media pe telefon în ultimul an. În Romania vorbim de peste 1,5 milioane de utilzatori zilnic. În schimb, granpda Facebook-ul, pentru adolescenți și copii nu mai reprezintă ceva atractiv, fiind tot mai puțin folosit, chiar spre zero, efectul continuă și pentru tinerii până în 20, chiar 25 ani. Colateral, vorbim și de părinții 30+, excepția publicului țintă neacoperit de TikTok este doar intervalul 25-30 ani. TikTok-ul este folosit ca teaser de către artiștii americani pentru a-și anunța lansarea unei piese, fanii prealuând piese și folosindu-le în playback-uri. La nivel de format, montajul video pe TikTok se face automat și selecția de piese este foarte largă, domeniile de interes fiind în principal travelling, comedie, magie, talent and skills. Andra Gogan se poate lăuda cu o creștere în ultimele 3 luni de 1,5 milioane de abonați, depășind cota de 3,5 milioane. Un top video al Andrei a strâns 40 de milioane de vizualizări și 5 milioane de like-uri. Ce-i frapant este că pe această platformă poți avea un viral, cu zero abonați. Îndemnul Andrei pentru branduri a fost să înceapă facă un prim pas spre crearea unui canal de TikTok.

20200305_140756

Algoritmul TikTok

Continuând linia muzicală, Alin Stoica, de la Global Records, a venit cu o prezentare despre partea tehnică a TikTok-ului. Alin a ajuns la Global, după o colaborare cu Smiley la HaHaHa. La nivel de studii de caz, a pus în valoare campanii cu Inna, Delia, Antonia și Dua Lipa. Algoritmul TikTok vizează distribuirea conținutului în primele 5 minute către 500 de useri și în funcție de impact se propagă mai departe la alte calupuri de useri. Mai mult decât atât, sistemul de inteligență articială recunoaște și clasifică fiecare element din video. Există și un top 8 trending de tip Youtube dar care se poate personaliza ca la Spotify. Exact ca la Instagram se crează un hashtag care propagă tipologia de conținut, doar că aici ceilalți preiau modelul și fac un fel de fan video. Cea mai de succes campanie din România, la piesa Antoniei cu Faydee- Trika Trika, dusă la nivel internațional, a început cu 15 influenceri români, ajungând să strângă pentru Global peste 170 000 de video-uri și ținește un impact cu influenceri internaționali. Un fapt important de reținut este că de anul acesta TikTok se va monetiza, pe partea de campanii pentru branduri, cu cerințe de bugete până la ordinul sutelor de mii de euro. Încet încet, TikTok devine o trambulină pentru clipurile de pe Youtube, chiar un student care-și va depăși maestrul.

Ultima partea a evenimentului a constant într-o dezbatere despre Instagram Stories vs Instagram Newsfeed Post. Cine au fost jucătorii, faze importante din meci și cum este viața de om de marketing după Social Media Summit 2020, doar în partea a 3-a a acestei recenzii-Top 3 câștiguri Social Media Summit 2020! 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s