Blogging fără pâine, pe nesăturate

După cum vă pregăteam încă din prima parte, urma să încheie sesiunea de EAT SHARE LOVE un invitat de peste hotare. Mai exact, maestrul berar francez Francois-Xavie D’Hollander care surprinzător sau nu, avea să vorbească despre făbricuța lui din Buzău, unde comercializează berea artizanală denumită “One Late Beer”.  

xavier

Bere franțuzească produsă la Buzău

A început cu apa, ce reprezintă 90-95% din bere, ce face diferența dintre beri, transformând-o în Ale ( mai ales cea din Buzău), în Cehia berea de tip Pils este realizată dintr-o apă mai slab mineralizată. La nivel de malț, a ținut să precizeze diferitele tipuri de malț, având ca bază principală orzul, se mai poate face și din orez sau alte tipuri de cereale. Orzul buzoian folosit de Francois e unul blond, care dă și culoarea berii, figurând și în cantități mai mici chiar și la berea neagră.

Culoarea orzului diferă în funcție de temperatura la care este crescut, mai ales în timpul germinării, ajungându-se chiar până la varianta ciocolatie. În timpul Războaielor Mondiale, când nu mai erau boabe de cafea, se foloseau aceste boabe de orz mai dark. La nivel de proces, se pare că fermentația durează o lună la 1-3 grade, care se adaugă celor 8 zile de etape inițiale de pregătire. Pe partea de hamei, Francois merge pe opțiuni americane și cehe, deoarece îi sunt furnizate în cantități industriale. Sunt foarte amuzante numele date berilor ca “Vlad Țepes” sau “Jos Pălăria” cu o concrentrație de alcool ce pornește de la 5% până la 6%, ele deja găsindu-se în supermarketuri și puburi din București și alte mari orașe din țară.

Blogging pe nesăturate

A urmat un coffee break plin de activări. Cei de de la Shan Shi au avut o demonstrație despre cum se prepară creveți cu mâncare asiatică și mix natural de legume trase la tigaie și B. a avut șansa să tot testeze, că voia să vadă cum merg și ca pairing cu smoothie-urile Solevita de la Lidl.

asian mix and juiceasian mix

20190607_11500220190607_11480920190607_11480320190607_114534

Între timp ajunsese și Raluca Uluiteanu, coechipiera ideală de degustări pentru B. a înghețatelor de la Gelatelli, ce au venit cu o versiune dulce și una mentolată, foarte răcoritoare. Au dat dat o tură pe la Shan Shi, încă o tură pe la înghețată, pentru o altă porție și o sesiune foto. B. a vrut să se bage și la provocarea celor de la Kenwood, cu preparea propriei salate, dar era coadă prea mare, mai ales când s-a instalat Alex Petricean pentru o demonstrație, așa că eroul nostru s-a mulțumit să facă poze.

20190607_12124220190607_113342

Rețetele de freshuri de la Lidl au fost iarăși super-geniale, ca limonadă, Mineral Energy, Exotic Sour, Orange Pink, numai bune de reprodus acasă, pe căldura aceasta toridă.

20190607_123218

După un așa festin, ce putea fi mai bun decât un format de BlOGGING UPGRADE, cu un careu de invitate ca Oana Bulexa și Bianca Grip din zona de agenții, alături de bloggerița și vloggerița Camelia Jugănaru și Instagrammerița Brîndușa Bîrsan, totul moderat de Cristian Manafu.

bulexa.PNG

Ce vor clienții?

Oana Bulexa, de la MSL The Practice, a luat prima cuvântul, dezvăluind ingredientele de succes în relația cu brandurile, din perspectiva agenției. Primul aspect menționat este definirea unui brief specific corelat cu livrablitatea, astfel încât influencerul să înțeleagă ce-și dorește clientul de la el, pornind de la engagement, nr de likeuri, fiind important ca influencerul să ceară lămuriri, dar totuși să nu streseze clientul, all in all să ducă la o creștere a pieței, să se profesionalizeze, să devină o chestie de masă, smart, cu rapoarte măsurabile. La nivel de criterii de selecție a unui influencer, Oana a vorbit despre afinitatea brandului către comunitatea influencerului și reach-ul acestuia.

De asemenea s-a referit și la partea de reputație, credibilitate, reticența la scandal și limbaj licențios, better safe than sorry. Cel important rămâne ce aduce influencerul dincolo de like-uri și share-uri, mai degrabă spre awarness, generarea de leaduri legate de aspecte mai soft ca loialitate și poveste. Criteriile ar trebui să fie perfect valabile și invers, în momentul în care un influencer își alege clienții. A fost de apreciat că a accentuat și partea financiară, la urma urmei și influencerul trebuie să aibă un tarif raportat la costuri, cu un profit decent.

bulexa 2.PNG

Blogging cu MVP

Adițional, Oana a ținut morțiș să ofere câteva ponturi despre aspectele care fac diferența între un contract și un eșec, punctând flexibilitatea, termenii de plată și that little extra something gen un reality check in timpul campaniei și alte servicii de tip post-vânzare și fidelizare. La nivel de format al blogului, Oana s-a aplecat asupra importanței misiunii, să fie o distincție strategică de la bun început dacă un proiect personal de tip hobby sau business.

Oana a militat și pentru originalitate, să nu meargă doar pe ce este la modă, să aștepte bloggerii să le pice briefuri în brațe, mai ales dacă văd proiectul lor ca pe o afacere. Cunoaștere comunității este o variabilă ce ar trebui să fie mai atent analizată de către influenceri la nivel de structură demografică, interese. Oana a atins și corzi sensibile ca MVP (minimum viable product), în speță dacă un blog poate livra, poate face conversie din conținut, dacă poate promite rezultate brandului și de aici să tot testeze, să dezvolte un plan, mockup-uri pentru abordarea de potențiali clienți.

” Foodblogging-ul nu trebuie să niciodată sa fie numai despre mâncare! “- Oana Bulexa, MANAGING PARTNER, MSL THE PRACTICE

Eye Candy

Brîndușa Bîrsan a fost drăguță să revină la Foodbloggers Conference după ce a fost prezentă și la ultima ediție, din iarnă, pe topicul de new wave. Clar că a insistat pe Instagram, hastagul #selesina fiind opera ei. A ridicat la fileu termenul de eye candy, în sensul că pozele trebuie să provoace poftă. În partea de Instagram feed, care este poarta către un nou urmăritor, a reliefat foarte gentil în vorbe simple necesitatea îmbunătățirii continue, presetat cu o semnătură în materie de background, folosirea unui interval de coduri de culoare, care să varieze la 9-12 postări.

Ca și tip de creare a landing page-ului de Instagram, Brîndușa a evidențiat pozele mici ce formează tabloul mare, care să se indexe ca și stil propriu, cu o poziționare strategică. La nivel de story-uri (câte două deodată) a îndemnat la call-to-action, prin quiz-uri, pool-uri și alte tool-uri. A îndemnat la nișarea pe segmente din cadrul foodbloggingului pentru construirea audienței specifice, care ar trebui monitorizată  cât mai des pentru adaptarea la nevoile ei. A fost foarte onest din partea ei să lanseze apelul spre no faking, căci brandurile pot verifica influencerul are like for like, fake followers.

Testați, puneți în pratică, găsiți ce-i mai bine pentru voi și să o faceți cu cel mai mare drag, dacă nu it will show! – Brîndușa Bîrsan

Pas cu pas spre succes

Camelia Jugănaru, ce a revenit ca speaker după prezența de la ediția din vara trecută,  a făcut între timp trecerea și spre Youtube, prezentând un ghid de sfaturi utile pentru acest tip de canal. Începuturile le-au reprezentat review-urile de electrocasnice, pornind cu 4k de subscriberi, urmând ca odată cu primele venituri ele să fie reinvestite în upgrade de echipamente și diversificare de conținut din zona food, dincolo de pizza, cu invitați și preparate experimentale și mini-rubrici de operațiuni utile, gen cum se curăță sau cum se taie un mango, o ceapă. A ajuns să dezvolte o serie de review-uri de restaurante care a prins de asemenea foarte bine, ajungând azi la aproape 200k subscriberi, după peste 800 de video-uri, cuantificând doar cele postate.

Ca must have a enumerat în discuție luminile, calculatorul, spațiile de stocare, foto-video pentru început și telefonul video fiind o opțiune. Planurile de viitor ale proiectului ei media se concretizează în mixul de travel și food, să inspire fanii. Evident că investiția în tehnologie și chiar și în blog rămâne pariul ei constant.

Pentru prima dată la Foodbloggers Conference, specialistul în marketing digial, sibianca Bianca Grip, de la Gripads Agency, a venit cu cel mai pertinent workshop, cu o analiză pe cifre și cu o predicție ce s-a adeverit chiar ieri, dar totul și un pic mult de atât în partea a 3-a a acestui articol, ce va fi disponibilă în curând tot pe aici.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s