YOLO Vadim II- Social Media în Culise

Aporpo de acțiune, când s-a declanșat triggerul, să te apuci să scrii, bănuiesc că bloggingul a fost primul, nu?

Când am înțeles care sunt nevoile și așteptările comunității, eu am început să dezvol grupul Social Media în Culise, încercam să fac acolo articole. Bine, aveam eu planurile de la bun început, cum trebuie să fie structurat, ce subiecte trebuie să scriu, însă în timp, deci cam într-un an de zile, comunicând cu foarte mulți membri din grup, am înțeles într-adevăr ce conținut au ei nevoie și am schimbat total stilul de expunere a informației și subiectele, titlurile. Anul acesta mi-am propus să pun accent foarte mare pe blogging, pe blog și pe conținut. La acest moment, scriu un articol pe săptămână, însă vreau să cresc în doi ani până 5-10 articole pe săptămână, deci trebuie echipă, evident.

Mie îmi place foarte grupul ăsta, că ai engagement foarte fain. Și eu am încercat să fac comunități, ca Sibienii prin Cluj și tocmai problema asta estem că nu am cerut destul de mult feedback de la oameni, ca să fie practic pe nevoile lor. Inițial, chiar și acum, grupul este gândit pentru oamenii din Republica Moldova sau și România, care este targetul de membri?

Toți vorbitorii de română, este posibil și în SUA să trăiască, dacă se ocupă cu digital marketing și se înțeleg cu noi, e ok. Succesul grupului se datorează faptului că a fost foarte nișat, eu n-am creat un grup gen marketing digital, de interes larg. Primul pas a fost Chișinău și doar social media manageri, i-am adunat pe toți, am început să discutăm, după aia au început să se conecteze, să vină antreprenorii, top managementul din marketing, directori de întreprinderi, apoi să vină din diferite orașe specialiști….

Mă surpinde că în pofitda noului algoritm setat de facebook, unde sunt grupuri unde sunt postări cu 0 seen, mi se pare că are un success destul de bun. Ce părere ai despre partea asta de schimbare de algoritm, cred că și Google a schimbat, tu poți ține pasul?

Eu nu urmăresc actualizările facebookului, pe mine ele nu mă interesează, toate chestiile tehnice nu mă interesează și nu-mi afectează deloc activitatea.

Nici cele de la Google?

Cele de la Google, dar care au fost ultimele?

Nu știu, dar așa am impresia și majoritatea bloggerilor se plâng…

Pe partea de SEO?

Că a picat traficul…

46686557_2285982121434944_7497628888554536960_n.jpg
sursă: https://www.facebook.com/kusnir.vadim

Atât pe Google, cât și pe Facebook, totul este foarte clar, dacă ai un sistem și lucrezi bine cu audiențele, îți cunoști audiența și livrezi conținut calitativ și relevant, evident că vei avea succes. Și pe Google este exact așa, dacă ai un site care se încarcă repede, dacă ai conținut relevant și cuvinte cheie potrivite, important este să se încarce repede, să aibă o structură adecvată și să fie mobile friendly, aceste lucruri sunt foarte importante. În Moldova sunt foarte multe site-uri care sunt făcute aiurea, nu sunt adaptate noilor cerințe, de prin 2010 făcute și așa stau. Evident că ele vor cădea în rating, după căutări, un site trebuie actualizat mai mereu, întototdeauna trebuie să țină pasul, mai ales să-l adaptezi mobil. Blogul de Social Media în Culise are o perioadă de încărcare foarte mare, pe mine asta mă deranjeză mult și vreau în juma’ de an să reduc  durata de 27 de secunde la încărcare, asta e foarte mult, extrem de mult, distruge tot traficul. Eu vreau să-l scad până la 3 secunde cum cere Google, deși știu că am nevoie de foarte multe investiții, de o restructurare a blogului, asta necesită prezența unui programator, unui SEO specialist, deci astea-s resurse, nu cu 100-200 de euro nu se face, trebuie un buget de minim 2000-3000 de euro.

De crezi că se încarcă site-ul tău greu? Din cauza la videouri, ai uploadat mult video? Sau spațiul de stocare nu este destul de mare?

Da, unul dintre factori este serverul, site-ul mi l-a creat un prieten care are o agenție gratuit, eu nu puneam accent să dezvolt blogul, eu aveam ca scop să fie un blog, puneam accent pe engagement și pe creșterea grupului.

Cam câte articole ai scrise până acuma?

Vreo 70 maxim…

Și de cât timp scrii?

De 2 ani..

Suntem de aceeași vârsta 🙂

Da!

2.jpg
sursă: https://www.facebook.com/kusnir.vadim

 Ești adeptul conținului viralizat sau promovării sponsorizate? Mă refer la conținut viral pe facebook, pe Google, expresii virale pe care nu se licitează…

Organic te referi?

Da, organic!

Evident că organic, toți dorim să generăm conținut viral pentru se răspândește foarte repede, dar asta este foarte greu să faci. Eu optez pentru conținut relevant și engaging, d-aia ador întrebările în postări.

Care este cel mai drag articol al tău?

Articol pe blog?

Da!

Mie îmi plac multe articole d-ale mele, nu pot să spun…Uite chiar ăsta, cu 20 de grupuri de marketing pe facebook.

42411182_2194580453908445_2211954869504311296_n-960x480.jpg
sursă: https://socialmediainculise.md

Ăla l-am citit și eu…

E un articol foarte simplu, căruia i-am dedicat cel mai puțin timp și care a fost distribuit în foarte multe grupuri, a fost preluat de foarte multă lume, nu mă așteptam că va avea așa efect, mai ales că s-a indexat foarte bine, este pe locul doi sau trei în rezultatele căutării, cel puțin pe md, pe Google.ro mai trebuie muncit…

Și articole care nu-ți plac?

Cele de la început, primele articole nu-mi plac…

Le-ai sters?

Nu!

De ce nu le-ai sters? Am avut discuții cu alți bloggeri care și-au sters primele articlole…

Pentru că este istorie, așa s-a început totul, pentru ce să sterg?! Un om care ar dori să vadă cum am început eu, cum a avut loc toată creșterea asta, poate să vadă de la primul articol până la ultimul, cum au evoluat lucrurile…

Că vorbeai de istorie, spuneai că ai 30 ani. Fac un exercițiu de imaginație cu oamenii, din când în când, la interviuri, să ne imaginăm că vine alături de noi Vadim care tocmai termina facultatea. Ne poți spune cum arăta și dacă ar fi să-i dai câteva sfaturi, ce sfaturi i-ai da?

La cât am finalizat eu studiile, la 24? La 23…. Cred că l-aș sfătui să se reprofileze cât mai urgent, să nu mai piardă 6 ani pe lucru în cadrul companiilor și să se apuce să citească cele 100 de cărți care l-au format în marketing, astfel câștigam și vreo 6-7 ani, la vârsta asta aveam să fiu cu un statut mul mai mare.

Cum arăta Vadim la 23 ani?

Părul lung…

Rocker? 🙂

Da!

Kira’s!

Da, și prost cred! 🙂

De ce spui asta? 🙂

Naiv, prost pentru că nu vedeam lumea așa cum o văd azi…

Există urme de regrete?

Nu, cred că nu! Eu nu pot să regret cum am fost, orice om este influențat de mediu în care crește, în care este educat, așa este mediul nostru, realitatea noastră moldoveneacă, asta e istoria noastră, așa creștem noi!

Și acum te consideri deștept, de succes?

Acum mă consider și mai prost 🙂 Acum am foarte dubii la tot ce fac, mă deranjează când oamenii mă numesc guru, expert sau top marketer…

Nu-ți place să fii periat? 🙂

Nu, asta crează așteptări foarte mari de la alți oameni și eu întotdeauna am optat pentru relații prietenești, pentru comunicare informală, nonconformistă, nu pot eu să-mi permit luxul de a vorbi în limbaj profesionist, de tip business, eu nu umblu la cravată…

4.jpg
sursă: https://www.facebook.com/kusnir.vadim

Și eu acum umblu la papion că așa era dress codul, nu o să mă vezi așa, dar am venit direct de la Buftea și d-aia… Îmi place, chiar apreciez stilul ăsta al tău. Vorbeam despre partea asta de success și îmi place să discut cu oamenii despre cum ar defini succesul. În viziunea ta cum ar arăta Vadim de succes? Ce ar trebui să facă să fie de succes?

Totul depinde de scopurile personale…

Vorbind strict de tine, cum ar arăta versiunea ta de succes?

Eu nu mă consider de succes, pentu mine succesul ar fi… să-l anunț sau nu…Pentru mine succesul ar fi să fie un public mai mare și un renume mai mare decât a lui Lorand, de exemplu, doar pe partea de influencer și audiență. Pe partea de venit, succes ar fi un venit pasiv de minim 20 000 de euro pe lună, pe partea de cunoștiințe cred că ar fi mia de cărți citite. Mi-am setat scopuri foarte mari, d-aia nici nu mă consider de success, succesul se definește doar prin acțiune, acțiune, acțiune și la un momentan dat totul decurge mult mai repede decât te așteptai și este foarte greu să te oprești, să privești împrejur și să mergi mai departe. Pentru dacă te oprești și rămâni frapabil, dacă nu acorzi un pic de atenție, se distruge totul, trebuie pur și simplu acționat.

20 000 de euro venit pasiv lunar, înseamnă retragere timpurie, greșesc? Ești adeptul, ți-ai făcut un plan să te retragi mai devreme decât este vârsta de pensionare? Cand ai destui de mulți bani, încât nu mai muncești și îți vezi de călătorit, de ale tale…

Nu este posibil așa ceva, omul care se implică foarte mult în afaceri, nu mai poate să iasă și nu mai facă nimic, el iese dintr-o afacere și construiește alta…

Deci ești workaholic?

Nu, dar inacțiunea distruge, chiar și călătoritul este tot o acțiune, nu poți să stai la o bere pe plajă și gata, s-a terminat toată activitatea…

Să vii așa o data pe lună la birou…

Asta e o alegere…

Îți practici hobby-urile tale, practic timpul tău liber, devine tot timpul…

Nu m-am gândit la asta, venit pasiv presupune să am câteva afaceri, însă una oricum să fie de bază…

Deci afaceri care să meargă fară prezența ta neapărat…

Da!

La nivel de afaceri, ți-ai deschis vreo companie au urmează?

Da, am deschis!

Când ți-ai deschis-o?

O folosesc așa în mod pasiv, nu este o echipă, acum se adună, suntem în momentul în care se adună echipa, se adună oameni de interes, cu scopuri mari. Suntem în formarea unei echipe și cred că anul acesta piața va simți apariția unui nou concurrent 🙂

Cum s-a declașat în mintea ta că vrei să faci o afacere?

Eu de la bun început am avut scop să fac o afacere, doar că prima idee a eșuat…

În sensul că a falimentat sau n-ai mai implementat-o?

Am renunțat la ea, am cheltuit mulți bani și am renunțat pur și simplu…

Deci ai falimentat-o practic…

Știi care e chestia? Se putea continua, dar nu aveam resursele necesare pentru a dezvolta toată ideea care a fost în cap, pur și simplu am renunțat, poate să fie și faliment, pe mine nu mă deranjează dacă așa se numește. În urma eșecului am rămas cu un singur scop, să adun publicul țintă, marketeri și antreprenori. Și l-am adunat, a apărut grupul, în urma falimentului a apărut grupul, falimentul nu cred că avea să fie grupul sau show-ul Social Media în Culise

46686557_2285982121434944_7497628888554536960_n.jpg
sursă: https://www.facebook.com/kusnir.vadim

Risipa aceea de bani ți-a cauzat un breakdown sau ești genul care trece foarte ușor peste eșecuri?

Cel mai frumos lucru care putea să mi se întâmple! 🙂

Pe lângă partea de succes, mie îmi place să adaug și partea de fericire. Din punctul tău de vedere, ce însemană să fii fericit? Cum ești tu fericit? Când ești fericit?

Când ești în armonie cu tot ce te înconjoară, când te accepți pe tine așa cum ești, cu plusuri, cu minusuri, când accepți lumea din împrejur așa cum este, cu plusuri, cu minusuri și când începi alter aquas în scopuri antreprenoriale 🙂

Ai pomenit de partea profesională, există oameni ce suprapun fericirea cu succesul, includ una în alta sau le tratează separat, în cazul tău cum se aplică?

Răspunsul în partea a 3-a a interviului- Yolo Vadim III- Marketing, evident!

dodo si social media in culise.jpg
sursă: https://www.facebook.com/kusnir.vadim

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s