EQC pentru administratorii viitorului 2020

Mult aș vrea să scriu, cum de prea multe multe ori circulă în jurul lui Cris presiuni legate de obținerea permisului de conducere, mașină, casă proprie și toate elementele colaterala, toate nebuniile societății contemporane, practic presiunile uzuale practicate de muritorii de rând.

Eh, poate sună mai mult a frică spre scuză, dar viziunea lui Cris despre nevoia de a fi într-o mașină se aproprie aproape 100% de conceptul de utilitate. În viitorul apropiat eroul nostru nu se vede nepărat la volanul unui automobil, dar nu spune nu unui transport pe scaun din dreapta,spre un loc în care trebuie să ajungă nepărat și varianta avionului e inoportună.

Rar, când îi este lumea mai dragă, Cris devine un pic prea sensibil când e vine vorba de mirosuri și gusturi, în special în cazul gusturilor amare gen cafea și bere, dar mai ales benzină. Evoluția segmentului de vânzări auto care așterne posibilități de viitor ce cumva ne întorc înapoi spre orgini, face ca experiența de a fi un administrator la volan să sune mult mai atractiv.

Conceput din moștenirea lui GLS și GLS Coupe, primul SUV Mercedes-Benz EQC, inovație 100% electrică, cu niște jante fantastice, un motor față și unul spate, o baterie de 650kg formată din mini cilindri de litiu, ce asigură o autonomie de 450 km, suplimentată de economiile generate de coborăre și frănare, cu un back up de fast charging de 30 min, drumul București-Cluj devenind pavat de griji blocker.

Existența liniei de start de mobilitate electrică pre 2030, deschisă de Tesla și Google este tot mai îmbrățișabilă și către de clasicii producători germani de la BMW, care și-au anunțat la doar o zi după lansarea EQC, propria viziunea despre viitorul auto despre e-mobillity. Doar ca Mercedes va pune la vânzare modelul în 2020, cu un an mai devreme decât BWM, la un preț de 45 000 euro spre 60 000. Există și un program guvernamental care subvencționează achiziția de mașini electrice și chiar parteneriate public-private pentru stații de încărcare, unele chiar și gratuite, în parcările supermarketurilor. Disponibilitatea pentru precomenzi poate fi verificată pe site-ul celor de Auto-Schunn, un dealer ce aniversează 25 ani de exeprtiză în domeniu.

După cum se știe că dovezile stiintifice nu sunt decat un adevar conditionat, cred că de la mersul pe jos, trăsura, barca, mașina pe benzină, mașina hibrid, 2019 a ajuns să reprezinte un momentul în care să dezvoltăm oportunitățile în acțiuni pe termen lung, să intrăm în armonie cu natura, evoluând din mamiferul răsfățat în liderul competent de responsabilitățile ce-l înconjoară. Dieter Zetsche, director Mercedes-Benz, spunea într-un interviu despre moartea mașinilor tradiționale, corelată cu industria software ce acapareză totul și planurile Uniunii Europene de a interzice vechiculele diesel. Și această schimbare este logică dat fiind faptul că 70-80% din job-urile actuale dispar în 20 de ani, mobilitatea și silențiozitatea devenind parte din setul de valori a profesioniștilor moderni.

Este impresionant faptul că după după 2030, durata medie de viață medie ar putea atinge 100 ani, dat fiind faptul că în fiecare an, durata medie de viaţă creşte cu 3 luni. Cum este o medie, cred că depinde de eforturile individuale pentru a genereza un beneficiu colectiv, alternativa de consum mai mic, fără emisii fiind o plaformă de îmbrățișat față de clișeul ce strânește frică la gândul foamei și luptei pentru resursele în curs de epuizare. Se poate merge mai departe dincolo de citatul lui Benjamin Franklin, o viaţă lungă poate să nu fie destul de bună, dar o viaţă bună este destul de lungă, la conceptul La Familia, o viața bună, lună de lună.

Să vorbim de o stare de e-mobility naturală, pornită de aplicațiile pentru trafic, phone-cars, car sharing, stațiile electrice de încărcare în locul benzinăriilor, în aceleași 5,1 secunde pentru atingerea vitezei de 100km/oră poate veni un obicei dincolo de aspirațiile augumentate după 2-3 pahare de vin.

European vorbind, noi, românii avem șansa să trecem de la prejucata clasicului Merțan adus second hand din Germania, la antreprenorul din viața de zi cu zi, care este focusat pe lucrurile de calitate și durată, care contează cu adevărat în viață, în țara ce aprindea pentru prima oară pe continent, în Timișoara, acum 135 ani.

Quality or not, în 2020, 70% din oameni vor avea smartphone, deci acces la educaţie de calitate. În Africa şi în Asia se vând deja telefoane cu 10$-bucata. Suprinzător sau nu, Mercedes EQC se poate încărca acasă prin mallbox, controlat de smartphone, EQC pentru administratorii viitorului 2020, pornind din confortul propriei case până pe autostrăzile patriei și coridoarele lumii.

Cum tehnologia devine tot o constantă tot mai pregnantă în viața cotidiană, nu poate fi ingnorată total, dar poate fi folosită ca o ancoră de sporire de inteligenței. Au cam trecut timpurile în care cautarea informației era un efort de o zi, în ziua de zi fiind doar la o secundă distanță, în orice loc din zi și din noapte. Dacă este să ne referim la nevoia de a vedea lumea, căci o singură viața avem, mașina ar trebui să devină un partener de călătorie care să ruleze în ritm echilibrat, în armonie cu omul și natura.

Contextul realizării acestei proiecții de viitor face pare din competiția Spring SuperBlog 2019, fiind o șansă superbă pentru acest site în a deveni un pic mai civic, mai responsabil social, mai aplec către mediu și dezvoltarea durabilă.

Mercedes-Benz-EQC-Auto-Schunn-1024x433

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s