Ready for Webstock 2019

În faza a 2-a a zilei sala de conferință s-a divizat în 3 ateliere: New Trends, Galaxy și Creativy. Cris a ales inițial scena Galaxy cu topicul Influencer Marketing, unde Theodora Istrati a spart gheața prezentând o serie de activări alături de cei de la Samsung. Înainte de event Cris a profitat de faptul că soțul ei, Don Baxter era prezent și a imortalizat un selfie cu un reprezentant al hip-hopului românesc de modă veche.

20181005_142834.jpg

Revenind la influencerul clujean din bucătărie, aceasta a fost plină de vorbe de inspirație pentru toată blogosfera prezentă :

” Loialitatea este foarte importantă și față de brand și față de voi înșivă, să nu lucrați în branduri care nu credeți “- Theodora Israti

Samsung au lansat alături de Teo’s Kitchen cuptorul Dual Cook, unde se pot prepara două feluri de mâncare în același timp, reglând temperaturile și timpii de coacere diferiți. Challange-ul primit de Teo a fost să gătească 50 de rețete pentru acest cuptor, într-un timp destul de scurt, urmând ca această carte de rețete să fie distribuită împreună cu fiecare cuptor care se vindea:

“De-a lungul timpului, lucrând cu branduri foarte mari, în care eu am crezut foarte mult, am ajuns rețeta că there is no challange, dacă îți dorești cu adevărat. Am primit mailul, mi-a venit rău, am zis că nu se poate niciodată, never nu am cum să gătesc 50 de rețete, să le testez, să bag mâna în foc că-s bune și să le livrez la timp. După aceea m-am gândit că e Samsung și merită să fac asta pentru că cred în cuptorul ăsta, cred că în colaborarea cu ei și 30 de varice mai târziu it happened!”- Theodora Istrati

O altă campanie mai exotică a fost alături de Viorel Dragu, unde au promovat mașina de spălat Samsung Quick Drive, unde pratic vedetele își spală rufele în public provocate de binecunoscutul om de stand-up, transformându-se într-un video savuros.

A urmat Cristian China-Birta, care vorbit din dubla perspectivă, atât ca și influencer cât și ca reprezentant al agenției Kooperativa 2.0., unde au prezentat Bitdefender Box, un dispozitiv care asigură securitatea casei împotriva atacurilor cinernetice, cu toate device-urile sincronizate. Referitor la rețeta unei colaborări de succes, Chinezu’ a scos din joben următoarele elemente de must have :

” Ca să iasă o campie reușită trebuie să se întâmple fix patru lucruri: profesionalism de ambele părți, buget, chimia și norocul “- Cristian China-Birta

La topicul de KPI, s-a amintit tipologiile de campanii, importanța comentariilor, unde s-a exemplificat campania cu Smiley, unde s-au generat 60 de discuții lungi, pornindu-se de la unde-i dau parola lui Smiley până la nu mai dau parola nimănui. La nivel de recomandare bibliografică Chinezu a recomandat un articol tehnic de pe blogul său, unde are un decalog al campaniilor cu două mari categorii, de brand awarness sau de referral.

De aici Cris s-a ales cu un gift fainuț, o licență Bitdefender pentru securitate mobilă pe Android.

20181016_215706[1].jpg

La nivel de relație agenție-influncer, pe scenă a urcat inițial Florin Grozea, fondatorul Hit Yourself, pentru publicul larg probabil mult mai cunoscut fiind ca și fondator al trupei Hi-Q care a ales să vorbească despre conversii, despre dorința cliențiilor de vinde. La momentul ideal, simpatica vloggeriță cu peste 6 ani vechime în branșă și peste 1,4 milioane de abonați Bianca Adam, a.k.a Tequila ( care i-a făcut cu ochiul în pauză lui Cris, după ce inițial el o salutase) a venit la microfon alături de Florin.

” O campanie foarte bună este acea în care brandul și agenția înțeleg că influencerul nu doar o persoană foarte populară, ci și un copywriter, un om care poate să-ți ia brieful și să-l transforme în ceva cu adevărat creativ “- Florin Grozea

Adepta abordării unui brief ce-i lasă cât mai multă libertate, cu scenariu spre aprobare, adaptare a briefului primit, Bie a spus că mână liberă este cea mai bună pentru un influencer pentru că știe ce urmărește publicul, știe ce urmărește brandul și el știe cel mai bine să le îmbine.

“Să fii amuzant și nu pui brandul într-o lumină proastă sau să ai o limitare atât de bună la glume încât să se poată numi campanie și în același timp să se poată numi viral e foarte greu, dar e foarte posibil. Dacă auziți un youtube că nu acceptă un brief pe care îl primește, nu a dat destul, poți adapta anumite glume încât să funcționeze! Eu cred că de-a lungul timpului m-am mulat foarte bine pe branduri, într-adevăr trebuie să crezi în brand, nu te poți băga dacă nu crezi în el, dar să zicem că nu l-am folosit atât de mult înainte, nu știam de el și mă pot mula, pot învăța despre el, să fiu la fel ca cei care se uită la episod în sine, la reclamă, la campanie”- Bianca Adam

43188972_1878583295511152_3446909407651168256_n.jpg

Referitor la campanii unde nu și-ar asocia numele, Bie a reamintit despre o întrebare de acum doi referitoare la o campanie anti-alcool, unde după numele ei Tequila, că o situație de genul ar fi imposibilă. După câteva lămuriri cu un bloggeriță din Craiova ei natală, că întrebarea se pare că a fost din partea comunității din Craiova se pare că totuși propunerea viza mai mult o campanie de conștientizare, dar no deja astea-s discuții de can-can 🙂

La nivel de exemple de conversii, s-a exemplificat proiectul pentru Foot Shop, unde Bianca Adam, cu 4 Insta Stories, cu o medie între 80k-150k de vizualizări și un placement într-un episod de vlog a reușit să vândă de 14 000 de euro în prima lună, doar pe codul ei de voucher.

La nivel de întrebări, nici aici nu s-a putut abține Cris să nu pună măcar o întrebare, de data aceasta referitoare la campania Fantastic Office, unde a încercat și el să urce o provocare, dar din păcate din raționamente tehnice neelucidate nici acum, nu a fost uploadat proiectul, dar măcar a fost distracție maximă între prieteni:

” Pentru mine campania Fanstic Office este o campanie top și ca implicare, concept, foarte tare, mi-a plăcut foarte mult! Câștigătorii sunt reali creatori, am avut ocazia să vorbesc cu oameni care prin idei și creativitate mă întreceau și pe mine și pe Shelly și pe Anca 100%. Le-aș sugera să nu se oprească din drumul ăsta pentru e clar că au un potențial maxim!”

Repriza a 2-a a fost deschisă de Radu F. Constantinescu, absolvent de Litere, care a vorbit despre rubrica I want your text, de pe blogul său, unde acordă șansa oamenilor de a scrie texte pe blogul săi cu accepțiunea ca lui să-i placă textul.

” De foarte multe ori oamenii își pun singuri niște ziduri și ca să-i apere ci pentru se gândesc dacă sunt ei acea persoană care să iasă în față, să ridice steagul pentru o anumită cauză, dacă sunt în stare să aducă ceva atât de important încât să merite. O să văd că da, pentru că un tip mult mai deștept ca mine spunea că orice carte apare să satisfacă cel puțin o nevoie, iar acea nevoie este nevoia scriitorului să o scrie. Cel puțin un om va fi satisfăcut că voi scrieți o carte, o povestire, orice! “- Radu F. Constantinescu

Radu, autor a cărții ” Filosofia Sexului ” vândut în 1000 de exemplare într-un an, dar la relansare în 2014 doar într-o noapte a vândut un tiraj dublu, a 2-a carte “Necenzurat” cu impact și mai mare, scalat de ediția princeps a ” Filosofiei Sexului “, a povestit cum s-a cunoscut la protestele după Colectiv cu Marian Godină, care voia să scrie și el o carte, care după o discuție cu el la 12 noaptea, exact înainte să se lanseze cartea ” Flash-uri din sens opus “, a 2-a zi la ora 16:00 deja Godină vânduse mult mai multe cărți decât se printaseră în primul tiraj :

” Uneori, oameni care au deja succes în online își doresc altceva, de la spațiile alea scurte, dacă poate să meargă mai departe. Ei bine, da, pentru că orice carte, în esență este înșiruire de spații scurte, este ca apa din ocean, formată din picături…”- Radu F. Constantinescu

La partea de întrebări i s-au cerut din public recomandări de cărți, acesta a mers pe autori ca Hemingway, dar și autori români ca Tudor Octavian, Marian Godină, Eminescu partea de publicistică.

Pe partea de video storytelling, Alex Coteț a fost atracția principală a panelului, cu tricoul lui masonic de la ” Nimic Nou “, vorbind despre advertising hate storytelling:

” Publicul a vrut mereu o poveste, d-aia există televiziune, post de radio, înainte au fost cărți, d-aia există și acum. De zeci de mii de ani storytelling-ul funcționează, brusc l-am descoperit și noi într-o metodă aș putea să spun superficială și cu rea intenție…”- Alex Coteț


Ca exemple a mers pe o serie de patru filme în care a demostrat că structura este aceeași fâcând o paralelă și la cultura asiatică prin jocul ” Super Mario Bros ” cu accentul pe kishotenketsu, acel element care pică de nicăieri și schimbă dinamica cu totul.

Foarte util a arătat trei exemple de nontent foarte usuale în care lipsește conflictul, ironizând conservatorismul brandurilor față de subiecte mai sensibile facând o comparație între o reclamă din State cu 39 de whatch out-uri dar care era o campanie de donare de organe cu impact.

Foarte mișto a fost exemplificare de ” but “și ” therefore” pe care vă las vouă șansa să vă distrați ghicind momentele, care adevărul ca este una din acele puține reclame care nu deranjează încât să dai skip.

Au fost și câteva plasări orginale din serialul  ” Nimic Nou ” dar acolo merită și voi să le faceți câteva viziualizări.

Andreea Georgescu, om de stand-up în New York și scenarist la serialul de pe Pro TV” Triplusec” un concept care vrea să redirecționeze publicul de Netflix și către televiziunile locale, un altfel serial de comedie urbană, corporatistă.

“Storytelling-ul reprezintă calea cea mai simplă să ajungi la sufletul cuiva pentru că presupune în primul rând emoție și de-a lungul timpului oamenii au relaționat și au început să creadă datorită storytelling-ului.”-Andreea Georgescu

Marina Hurducaș, fondator Necktie Agency, a închis secțiunea cu o serie de concepte ce se focusează pe visual marketing:

” Cred în comunicare, omenie, bun simț și seducție, aia pe care o înțelegi abia după ce te maturizezi emoțional: fără orgolii, fără nevoie de a demostra că tu ai dreptate, doar cu dorința de a ajuta- Marian Hurducaș

Este un om ce nu crede în marketing, PR și advertising, ele sunt doar forme de comunicare, oameni vor să fie marketați, nu vor să fie niște cifre, vor să fie seduși, o relație de win-win, brandurile trebuie să fie empatice, mai ales în materie de costumer care, nu cool sau hip, nu trebuie să fie transparente că se pierde misterul.

La nivel New Trends Stage- Digital Session and Social Media Platform Session

De aici s-a remarcat Vali Petcu, a.k.a Zoso care apreciat fata de acum 3 ani numărul de bloguri active a scăzut de la 20 000 la 6000 acum 2 ani, la 2000-3000 în prezent, dar față de 2017 situația s-a redresat, traficul crescând cu 20% în medie, “datorită” influencerilor care au ignorat publicul, au căutat scurtături, au luat campanii care nu aveau cum să livreze, totuși :

“Foarte puțini oameni scriu pe bloguri pentru că de pe o parte monetizare a scăzut sau a dispărut cu totul…Cereți feedback și cititori și de la companii, clientul este nemulțumit dar nu ar prea vrea să spună, așteaptă să fie întrebat, de foarte multe ori clientul nu este mulțumit dar nici nu vrea să recunoască țeapa și tace din gură…”- Zoso

Mihai Alexandru Hash a.k.a Mickey Hash, realizatorul ” Dozei de Hash ” a vorbit despre apariția iminentă a unei noi industrii aceea de influencer marketing:

Oamenii se uită după influenceri și îi aleg după anumite criterii, în special după cifre. Acum sunt extrem de mulți youtuberi, extrem de emancipați, dacă la început erau cu mai bun simț, astăzi vă cruciți dacă vă uitați să vedeți ce este în top trending România. Dacă te uiti ce este pe piețele din afară este absolut grotesc, când te gândești că peste câțiva ani va ajunge și la noi același fenomen e un semnal de alarmă. Sunt youtuberi care promit publicului lor că fac give-away-uri și după aia nu le mai fac, sunt youtuberi care îndeamnă minorii să investească în conturi de Forex, chestii care sunt ilegale prin lege…”

20181005_114826.jpg

Pentru a mai combate acest gând înfricoșător Cris, Vasile Manu și Cristian Cluc au decis să se activeze cu cocktailurile pregătite de cei de la Absolut. A urmat gala de premiere și un after party cam stramtuț, ținut mai mult afară în frig în the Urbanist. Acolo Cris i-a ridicat mingea la fileu lui Cristian Florea să vină cu un blogmeet și la Cluj, iar pe Mariciu l-a felicitat pentru nunta ce avea să urmeze în weekendul următor.

O parte au plecat la retro în Quantic, iar Cris cu Vasile și încă un tip de la Discovery unde altundeva decât Șurubelnița, unde Teo îi aștepta.

A doua zi a fost și mai epică, versiunea parțial adevărată fiind disponibilă într-un articol mai vechi 🙂

Cică se aude că deja se fac listele de bloggeri pentru Webstock 2019, mai ceva ca listele de cumpărături de Craciun, deci stați pe fază, like, share și subscribe la Cris B. variantă șomeră 🙂

20181005_145951.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s