Close Review “Timpul Îndrăgostiţiilor” vs “Trucurile Pasiunii”

Bună, dragi iubitori de cărţi şi filme! De data aceasta am ales să-mi desprind în cuvinte vibe-ul pe care ţi-l dă cartea “Timpul Îndrăgostiţiilor” şi filmul ” Trucurile Pasiunii ” ce reprezintă lupta veşnică între dragoste şi timp, între raţional şi destin, în mijlocul cărora cădem cu toţii de fiecare dată ca nişte muritori de rând naivi din fire, visători prin definiţie.

Cartea “Timpul Îndrăgostiţiilor” scrisă de Tamara Ireland Stone plasează în centrul ei un tânăr adolescent pe nume Bennett care are puteri supranaturale, de fiecare când închide ochii îşi imaginează un timp şi un loc şi călătoreşte instantaneu, cu preţul unor efecte secundare minore ca sete şi greţuri. În urma unor episoade anterioare nefaste, mama lui i-a interzis să mai călătorească în timp, dar acesta nu poate rezista tentaţiei şi inventează un scenariu prin care pleacă la munte cu cortul, defapt acesta teleportându-se cu 20 ani în urma la iubita sa, Anna, ce lucrează într-o librărie.

Filmul  ” Trucurile Pasiunii ” este o peliculă de un romantism latin incurabil ce se petrece în Portugalia, unde Vicky Amonte, fica rebelă a unei văduve croitorese pe nume Celia îl cunoaşte într-un cazino pe Charles Beck, un trişor de profesie, invitat pe insulă de nişte vechi parteneri de afaceri. Adolescenta îi propune un parteneriat în care să se iniţeze în tainele blackjack-ului, dar el refuză.

Bennett este întâmpinat cu reticenţă de părinţii Annei, după ultima dispariţie bruscă, dar de dragul ficei lor încearcă să-l înţeleagă deşi nu-i cunosc secretele. Anna şi Bennett încearcă să găsească o variantă prin care să se vadă mai des, Anna suferind o decepţie serioasă după ultima plecare a lui Bennett. De asemenea Anna îl presează pe Bennett să-i dezvăluie măcar lui Maggie, secretul lui, Maggie fiind cea care îl găzduieşte, ea fiind defapt bunica lui, pe care nu apucase în timpul să o vadă niciodată. La insistenţele Annei, Bennett îi dezvăluie toată povestea lui Maggie, acesteia fiind greu să creadă că nu o să mai reuşească să-şi vadă fica şi nepoţii vreodată şi că nu mai poate face nimic în privinţa aceasta.

11.JPG

Charles o cunoaşte întâmplător pe Celia, care cânta fado la un restaurant local. Deşi aceasta se pretinde a fi inabordabilă, acesta rămâne cucerit pe loc de stilul ei pasional de interpretare a muzicii tradiţionale portugheze, chiar o urmăreşte peste tot pe unde are cântări, devenind cel mai înfocat fan al ei. Charles chiar caută referinţe despre ea şi trecutul ei de văduvă de pescar dar în continuare se ţine tare fiind considerată cea mai măritată femeie de pe insulă. Totuşi Celia cedează provocării ficei ei de a ieşi la un blind date cu un tânăr de pe net, dar care se doveşte un fiasco total. Nici Charles nu o duce mai bine, el fiind prins de cazino că trişează şi este pus să aleagă între a lucra pentru ei sau a primi interdicţie în toate locurile unde nu avea deja. Orgolios, Charles refuză şi în ciuda situaţiei financiare delicate, mintea lui îi zbura tot la Celia, a cărei adresa o găseşte în cartea de telefoane. Afişat la uşa ei, dă peste Vicky care insistă să o iniţieze în tainele cărţiilor de joc în schimbul unui lobby pe lângă mama ei.

Bennett nu poate rezista tentaţiei de a se întoarce în trecut şi a modifica niţel câteva detalii, mai ales după apropourile tătălui său, care a rămas marcat puternic de o ştire în care o familie a pierit într-un incendiu. Mai mult decât atât, Bennett îl ia pe tatăl său într-o călătorie în care împiedică un accident în care o familie urma de asemenea să fie îndurerată. Călătoriile repetate încep să-l afecteze pe Bennett tot mai grav, acestea generându-i sângerări şi stări de leşini tot mai acute, culminate cu ratarea absolvirii Annei. În disperare încearcâ să-şi repare promisiunea încălcată şi să întoarce la 2 săptămâni după, doar pentru câteva secunde, căci este aruncat înapoi în prezent.

După ce beneficiază de un workshop demonstrativ pe partea de pariere, Vicky îi dezvăluie lui Charles ce îi place mamei sale şi ce restaurant frecventează. Charles se aşează ostentativ langă Celia, comandând în portugheză pentru a o impresiona 3 feluri de supă în necunoştiinţă de cauză, strânindu-i amuzamentul. Celia îl acceptă la masa ei, cei 2 încep să povestească, descoperind că au o mulţime de lucruri în comun, mai ales în materie de insule, peşte şi ulei. În privinţa scopului călătoriei Charles o minte că este în interes de afaceri. La finalul întâlnirii Charles o invită pe Celia la o viitoare plimbare cu yachtul, dar răspunsul rămâne sub semnul întrebării. Charles reuşeşte să-l convingă pe prietenul său, Daniel Vargas să-i împrumute yachtul şi să-i fie căpitan pe vas şantajându-l emoţional cu un favor din trecut. De asemnea englezul nostru reuşeşte să o ajute pe Celia să-şi depăşească trauma de a urca pe un vas, după moartea în larg a soţului ei, fiind impulsionată şi de soacra ei, care a sfătuit-o că nu se merită să trăieşti singură. Charles se dă de gol că nu ştie să cârmuiască un vas, fiind foarte aproape să se cionească cu o altă barcă, fiind salvat în ultima clipă de măiestria Celiei. Finalul acestei scene suprinde discursul Celiei care încă rămâne fildelă răposatului ei soţ.

22.JPG

Bennett merge cu sora lui Brooke să asiste la un cross al Annei, dar în timp ce ei sărbătoareau victoria de după a acesteia, tătăl ei rămas singur în librărie face infarct. Se va întoarce Bennett înapoi în timp cu riscul de a schimba colateral destinul surorii lui sau va merge în viitor pentru a vedea dacă tătăl Annei va supravieţui şi dacă relaţia sa cu Anna este una pe termen lung? Răspunsul se află desigur pe ultimele pagini ale acestei cărţi.

Revenind în Portugalia Charles renunţă la cursurile de blackjack pe care i le preda lui Vicky, explicându-i că nu vrea să ajungă şi ea o săracă şi răufăcătoare ca el şi mai ales să o rănească pe mama ei. Suprinzător, Vicky întelege mesajul şi îi apreciază sinceritatea dar mai ales profunzimea. La o cină afrodisiacă cu fructe de mare, gătită de Celia, pasiunea dintre ea şi Charles atinge culmile nebănuite ale gloriei. La căpătul nopţii de pasiune, Charles nu are curaj să se confeseze Celiei, deşi iniţial părea pregătit. Deşi părea că s-a cuminţit, Vicky lipseşte o noaptea întreagă de acasă, fiind plecată la cazino. În disperare, mama ei o caută prin oraş, dar la un semafor îl zăreşte pe Charles în maşină cu soţia lui Daniel Varag, Lois Vargas şi crede că o înşeală cu aceasta. Cum va apune soarele pe această insulă a iubirii? Doar cei ce au răbdare până la finalul filmului se pot delecta cu un sfârşit fabulos.

Oameni frumoşi, nu putem schimba trecutul, dar putem clădi un viitor mai bun, mai ales noi oamenii normali care nu avem bariere atât de înalte în calea iubirii, trebuia doar să deschidem ochii şi să îndrăznim, fericirea este aici!