Analiză de brand Maluma

Zilele trecute vizionam un live pe facebook, a lui Wilmark, care descoperea Bucureştiul pe harta oraşelor din Turneul European a lui Luan Luis Londono Arias a.k.a Maluma, ce probabil alături de Shakira, este unul cei mai apreciaţi artişti columbieni şi chiar din toată America de Sud. Anunţul, după cum se vede şi în thumbnail-ul articolului este de pe pagina oficială de facebook a artistului.

Pentru cei care sunt curioşi, numele de scenă vine de la mama, tatăl şi sora lui, Marlli, Luis şi Manuela. În articolul ce urmează o să încercăm dacă să vedem dacă Maluma este un brand şi dacă se merită să mergem la concertul din 30 iunie, ce-l va susţine în România, în Bucureşti, locaţia exactă şi organizatorul fiind în continuare lăsaţi pradă suspansului, mai ales pentru o prietenă foarte bună, pe nume Andrada, care mi-a zis prima oară de Maluma acum vreo 2 ani, cănd tot fredona melodii de ale lui la karaoke cu vocea ei superbă, alături de ea am un interviu Yolo-Interviu foarte făinuţ pe care vă invit cu dragă inimă să-l citiţi.

La nivel de identitate offline se spune că tătal său ar fi insitat să meargă pe cariera de fotbalist, dar el a persistat pe partea de muzică. Este tiparul de artist care întotdeauna o arde cool şi arată chiar foarte bine, că nu degeaba s-a jucat atâta cu mingea. La cei doar 24 ani ai săi, a ieşit bine din toate zvonurile, chiar şi acelea că ar fi gay, după colaborarea cu Ricky Martin, probabil asta i-a adus şi mai multă notorietate în rândul minorităţiilor sexuale. Faptul că nu ezită să-şi dezvăluie din viaţa privată, arată un management artistic destul de bun. E genul de personaj care este dispus să rişte, ce arată o concordanţă între viaţa prezentată în clipuri şi cea reală

Pe partea de tehnici de promovare m-am gândit să-i găsesc un termen de comparaţie pe măsură, Shakira! La Instagram scorul pe followers este de 46,3 mil – 31,9 mil pentru Shakira, pe ultima postare scorul este 0, 60 mil la 0, 17 mil tot pentru Shakira. La nivel de facebook Shakira câştiga şi aici cu 103 mil – 23 mil pe partea de folowers şi pe ultima postare scorul este de 62k la 32k, chiar dacă postarea Shakirei este de la sfârşitul lui ianuarie, iar a lui Maluma este afişul turneului european. Pe canalul unde Maluma a căpătat statutul de star a muzicii vorbim de aproape 15 mil de abonati în timp ce Shakira are puţin peste 19 milioane. Deci se poate spune că piesele în care au colaborat ca “Trap” şi mai ales ” Chantaje ” ce are 2,4 miliarde de vizualizări, l-a ridicat foarte mult pe Maluma, soţia lui Pique încă deţinând supremaţia vedetelor columbiene.

În materie de product placement este de văzut cum va fi apreciat acest turneu european ” F. A. M. E “care include oraşe ca Tel Aviv, Bucureşti, Madrid, Malaga, Sevilla, Valencia, Barcelona, Tolouse, Amsterdam, Paris, Londra, Bruxelles, Hamburg, Berlin, Zurich, Munchen, Frankfurt, Roma. Şi-a ales şi oraşe mai puţin consacrate, unde probabil fanii l-au cerut, la un preţ zic eu destul de decent, ce pleacă de undeva de la 260 lei, ce probabil şi fanii români şi l-ar permite, merge pe nişă, este un player.

La nivel de CSR vorbim de un artist ce şi-a dezvoltat de curând propria fundaţie “ El Arte De Los Sueños” ce-şi doreşte să ajute tinerele talente fără posibiltăţi, Maluma fiind jurat al unui talent show pentru copii, aici apreciez că şi-a aplecat eforturile asupra educaţiei. Rămâne de văzut ce impact vor avea acest proiecte comunitare, dacă vor depăşi abordarea CSR-ului clasic. De asemenea este de apreciat că şi-a donat încasările de la Festivalul Vina del Mar din Chile unei fundaţii locale, ce ajută familiile lovite de dezastre, rămase pe drumuri.

Afilierile cu diverşi artişti sunt specialitatea casei la Maluma. Fie că riscă cu muzicieni mai puţini populari ca Negro do Borel, Arcangel, Bruninho sau merge pe reţete asigurate ca French Montana, Shakira, Ricky Martin, Marc Anthony, Don Omar, Maluma reuşeste să scoată piese antrenante, care scot fanele din minţi şi le uşurează treaba băieţiilor care nu ştiu să danseze că poate găsesc şi ei o model ca Natalia Barulich ca în ” Felices los 4 ” cu care să poată colabora şi pe plan profesional dar şi personal.

Analizând avantajele competitive ” Felice los 4 ” pare a fi cel mai bun produs al lui, cu 1,2 miliarde de viziualizări pe Youtube, urmat de “El Perdedor” cu 1,1 miliarde, “Borro Cassette” şi “Corazon” cu 0,8 miliarde. În comparaţie cu J Balvin, un alt sex simbol sud-american este sub el, ” Mi Gente ” atingând cota de 1,6 miliarde de viziualizări pe Youtube.

Concluzia este una sigură, aceea că Maluma la doar 24 ani, la nivel de Columbia este alături de J Balvin un challanger tatuat şi el, al celebrităţii Shakeri. Şi dacă v-a plăcut Shakira, în concertul ei de la Timişoara sau Bucureşti, mai puteţi pune deoparte vreo 1000 lei pentru un weekend în Bucureşti, la sfârşit de Iunie, ce poate fi completat de o săptămână la mare.

Un concert Maluma reprezintă practic deschiderea neoficială a sezonului estival.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s