Follow-up foodbloggers17

Neaţa, dragi prieteni gurmanzi! Ce părea a fi un fel de răspuns instinctiv la dilema ridicată de Vasile Manu când am anunţat pe facebook că merg la Food Bloggers Conference, gen ce treabă am eu cu food bloggerii, i-am replicat că mă gândesc la o rubrică nouă despre mâncare şi stil de viaţă sănătos iată că a prins contur, dar mai multe o să aflaţi la sfârşitul acestei istorisiri!

Îmi iau bilet de avion cu plecare luni seara ora 20 00 şi retur miercuri dimi la 08 00 şi aşa ajung la aeroport nerăbdător să mă sincronizez cu Alina la cazare şi să ies cu prietenii din Bucuresti prin Centrul Vechi. Dar vremea s-a gândit să-mi decaleze zborul cu 90 de minute, fiind agitat, cu un ochi în tabletă şi celălalt pe live-ul lui Dinamo, deodată aflu că ajung abia pe la 23 00 în Bucuresti şi asta aşa după ce l-am întâlnit în aeroport pe Liviu Balint că şi el avea un eveniment la un restaurant din Capitală şi din vorbă în vorbă îmi zice să verific dacă nu cumva şi zborul meu e întârziat. Fiind luni seara cam toate planurile s-au anulat şi mai era varianta să văd poate Alina mai e în stare să iasă, dar până am ajuns de la aeroport şi pe saraca fată a răpus-o drumul făcut cu maşina şi aşteptarea mea:(

Partea bună era că am fost super-fresh pentru a 2-a zi, unde urma un program interesant, mai ales “Conferinţa 2-HOW TO GROW YOUR BLOG” de la 10 00 la 11 30 ca alternativă la “Conferinţa 1-INSTAGRAM FOR BLOGGERS”. 

“Nu ne întoarcem la Google, ci mai degrabă începe să fie vorba tot mai mult despre cât de mult reuşeşti să-ţi transformi blogul într-un business în care să aibă sens să faci şi investiţii!” 

25299415_1530755060293979_2008599912973954400_n

” How to grow your blog” a adus în faţa publicului bloggeri activi de peste 10 ani în domeniu ca Alexandru Ciucă, Alexandru Negrea, Andreea Retea şi maestrul de ceremonii Cristian Manafu care a şi deschis seria de dezbateri, moderată de Cristian Florea, ce s-a axat în primă instanţă pe secrete despre cum se creşte o comunitate în jurul blogului. Manafu a rememorat faptul că la început s-a poziţionat pe ştiri online despre inovaţie şi social media, recunoscând că audienţa din vremea jurnalismului şi a printului i-a rămas fidelă. Pe partea de social media Alexandru Negrea a lansat paradigma de provenienţă a traficului ce mai demult avea ca sursă principală Google, în ziua de azi Facebook e cam principalul generator de vizitatori pe un blog, utilizatorii trecând de la a căuta informaţii pe google la a aştepta informaţia în fiecare dimineaţă pe newsfeed-ul Facebook-ului, eforturile bloggerului ce până nu demult doar scria despre subiecte de interes trebuie trebuie dublat cu afişarea la vedere pe reţelele de socializare, pe principiul “ Nu ne întoarcem la Google, ci mai degrabă începe să fie vorba tot mai mult despre cât de mult reuşeşti să-ţi transformi blogul într-un business în care să aibă sens să faci şi investiţii!” 

Andreea Retea, fost producator al emisiunii ” La Măruţă” a dezlegat misterul legat despre ce îl face pe cititor să revină pe blog mizând pe conţinutul autentic, interesant dar şi puterea brandului personal. Alexandru Ciucă a punctat importanţa prezenţei la evenimentele de blogging şi interacţiunea cu membrii comunităţii pentru că bloggerii rămân de cele mai multe ori să te citească constant, de acolo fiind un punct bun de pornire în definirea unui stil de blogging. Manafu a ţinut să ofere 2 ponturi despre ce tactici se pot aborda ca strategie de blogging:

  1. Scrii despre ce vrei tu
  2. Mixt de mers la evenimente conectate atât cu comunitatea, companiile cât şi scris tactic, să te uiţi la cuvintele-cheie.

Alexandru Negrea a demontat mitul newsletterului caracterizându-l ca fiind puţin ieşit din uz, dar rămânând în continuare important pentru partea de conversie, aici explicând în paşi simpli exprienţa ideală de utilizator:

1. Utilizatorul intră pe facebook.

2. Articolul tău trebuie să-i intre utilizatorului pe newsfeed.

3. După ce-i ajunge pe newsfeed trebuie să-i placă, să-l atragă titlul, poza, astfel încât să dea click.

4. După ce a ajuns pe blog, intră partea de usability unde ar trebui să găsească un font care să poată fi citit uşor, articolul în sine să fie bun, culorile să-i placă, să dea uşor scrool astfel încât să poată găsi uşor elemetele.

5 După ce a terminat de citit articolul şi i-a plăcut, să-l faci să se aboneze.

6 Adiţional fă vreo 2 ani, de 2-3 ori pe săptămână live-uri pe facebook şi după vezi dacă merge, mai ales seara pe partea de cooking.

7 Termeni noi de experimentat: copywriting, a/b testing, segmentare pe comunitate, mailuri automatizate

8 Aşteaptă 18-24 luni să poţi analiza rezultatele.

Ca observatie eu cred că sunt mai tot timpul între pasul 3 si 4 🙂 Deci mai am mult de muncă!

Pe partea de product placement Alexandru Ciucă vede conceptul din perspectiva unei agenţii ca bază a unei relaţii pe termen lung cu bloggerii pe care îi consideră canale de comunicare generată de interese comune, completat de Manafu ce a subliniat importanţa calibrării topicului blogului cu nişa brandului, la nivel de business fiind vitale multitudinea, diversitatea, actualitatea conectării continue bloggeri-clienţi corporate.

La un moment dat s-a ajuns şi la discuţia despre cum se poate ajunge să colaborez cu un brand şi de aici am extras următoarele must-have-uri: marketer, portofoliu, urmărirea pe social media a activităţii companiilor, proiecte creative chiar şi preluate din alte surse, comunitate, blog meet, beneficiile clientului, expunere, integritate. Personal recunosc că aproape la nici un capitol dintre acestea nu excelez 😦

Pe partea de frecvenţă de postare a unui articol Manafu estima piaţa natională a bloggerilor la 95 000 de creatori de conţinut, dintre care 8300 activi, definind tiparul de blogger activ la postări de la câteva ori pe săptămână până la minim un post lunar pe lună, cu trendul în scadere mai ales la generalişti. Ce mi-a trezit interesul a fost chestiunea de obişnuire audienţei când postăm şi prezenţa multiplă pe mai multe conturi şi canale de social media, în virtutea viitorului ce se preconizează că va aparţine micro-influencerilor lideri de comunităţi şi vedetelor unde Instagramul generează organic decent încă faţă de Facebook (care momentan ajută mai mult la segmentare prin campanii de boost).

La Q & A am savurat un meci fain de tenis cu acelaşi Alexandru Negrea la fileu despre subiectul fierbinte al momentului şi anume inteligenţa artificială, dacă poate fi o realitate şi partea de postări automatizate. Alex a estimat un viitor cu un script unde o să se adauge caracteristicile produsului, ce vrem să scoatem un evidenţă, ca output roboţelul generând articol pentru blog şi continut pentru social media.

Tehnic pe partea de food, Manafu m-a inspirat să creez rubrica de S@S unde un amator ca mine experimentează bucătăria învătând de la experţi, compensând la început prin partea de divertisment.

Spre apusul conferinţei Alexandru Negrea a incitat la un brainstorming despre ce problemele punctuale în promovare întâlnesc participanţii şi aici atâta aşteptam să-mi vină rândul să servesc: ” Să aştept 2-3 ani până articolele care mă reprezintă 100% să aibă impactul dorit sau să fac şi articole în paralel despre subiecte în trend, gen sport?” Răspunsul lui Alex Negrea sugera mai multe rubrici pe blog de interes comun şi vertical subiectele proprii care le urmăresc câţiva ce gândesc ca mine şi uşor-uşor va apărea nevoia. Alex Ciucă a plusat cu exemplul lui Adi Zăbavă ce de la generalist, în anul 2 de facultate s-a hotărât să scrie doar despre politică, şi-a urmat pasiunea la sânge, ajungând consultant în domeniu.

24993339_1530823513620467_8631454678032663451_n

Pauza a fost plină de delicii şi ispite culinare de la dulciuri, la brânzeturi rafinate, vită, somon dar cel mişto a fost ca am reuşit să schimb câteva inside-uri cu celebrul Gogoasă de la Trâzniţii pe numele adevărat Cristian Zamfirescu de la cum a ajuns Prima Tv la faliment până la ce proiecte noi urmează să facă pe partea de comedie, e un om atât de energic şi fain, jos pălăria!. Pe partea de networking am reuşit să cunosc bloggeri foarte harnici ca Emil Călinescu, Raluca Uluiteanu graţiei Alinei Lerca, tovarăşa de drum şi proiecte, pe care cu mare căldură vă încurajez să-i urmăriţi!

25320033_10155875275709854_1644856717_o.jpg

Ultima parte a evenimentului a fost Blog Talk, înainte a fost Chefs Talk dar de acolo nu am ramas cu mare lucru, că au fost 3 speakeri dar 2 au luat-o pe alei prea puţin adiacente cu topicul iar al 3-lea avea destul de multe nu ştiu-uri în discurs.

Moderatorul acestei sesiuni de Blog Talk a fost Mădălin Simion, unde omul de radio Radu Muntele a fost flancat de marketerul online şi bloggeriţa vegetariană Ruxandra Micu, cu aportul copywriterului şi voluntarului Laura Teodora Paraschiv , întregiţi de redactorul de revistă Andra Iliaş. Dragii de ei şi-au deschis bucătăriile virtuale, într-o serie de poveşti foarte captivante.

Ruxandra Micu a dezvoltat un meal planner pe blogul ei care pare foarte tentant şi parcă l-aş încerca. A pornit blogul ca o oportunitate la o problemă de sănătate, mergând pe dieta vegetariană, are un plan ambiţios să ţină cursuri pe tema această şi chiar să dezvolte o aplicaţie!

“Fundalul este cel care creează povestea unei farfurii cu mâncare mai ales dacă faceţi fotografia de departe”

Laura Teodora Paraschiv a dezvăluit că a primit blogul în dar, prietenii sfâtuind-o să mute expertiza pe online, prezentându-se ca fiind spontană în materie de proiecte şi structură.

Andra Iliaş a vorbit despre seria “Bunătăţi din 5 în 10”, mâncare gătită rapid folosind chiar şi microunde, pe care s-a specializat într-o experienţă ERASMUS în Spania, unde a învăţat să facă chiar şi mămăligă la microunde fiindcă erau peste 20 de persoane şi doar un microunde! A dat nişte ponturi pe partea de costuri pentru suport şi montaj video estimând la 300 de euro pe clip de 2-3 minute, iar ca durată de filmat doar 30 minute cu ajutor profesionist în cazul ei! 

Pe partea tehnică Radu Muntele a pus accentul pe partea foto referindu-se la obiectivele macro, lumina naturală vs cea artificială, fundalul caracterizându-l ca fiind “cel care creează povestea unei farfurii cu mâncare mai ales dacă faceţi fotografia de departe” Andra Iliaş a mers mai departe cu o sugestie pentru restaurantele care au lumina de ambient seara să facă o corner foto, lucru care mi s-a părut foarte inventiv, cam greu de realizat din pricina spaţiului, dar nu imposibil!

Laura Teodora Paraschiv a gratinat cu tips & tricks despre cum îşi astâmpără invitaţii flămânzi pentru a duce proiectul la bun sfârşit, provocarea fiind lansată de moderatorul, Mădălin Simion: ” Instagramul mânancă primul, dupa aia mâncăm noi!” Sintagma rămâne valabilă chiar şi în restaurant! Radu Muntele a continuat ideea motivând că invitaţii lui apreciază aranjamentul şi toată organizarea, având în plan să facă un episod de tipul behind the scenes!

Aceeaşi Laura Paraschiv mi-a dat ideea de a include şi animăluţe în clipurile culinare ce am şi pus-o în aplicare, ea oferind exemplul câinelui ei ce apare în multe poza foarte pofticios :))

16114869_1375046335848913_7624503072060570823_n.jpg

Un moment savuros a fost când Radu Muntele spunea despre faptul că trebuie să fii orientat cu faţă către cameră şi într-o bucătărie mică este dificil, iar Cristian Zamfirescu a sărit cu o soluţie ingeniosă ca în loc de faianţă să pună oglinzi 🙂

V-aş presăra mai multe picanterii de la eveniment, dar prefer să vă las linkul unde puteţi găsi înregistrările integral http://www.2017.foodbloggers.ro/live.php#top. 

Ca şi P.S am încărcat-o pe Alina cu gift-urile mele că nu aveam voie pe avion cu ele, adevărul e că m-au surprins maxim la cât de darnici au fost organizatorii. Mi-a părut rău ca a trebuit să plec înainte de sfârşit, dar trebuia să ajung la un interviu în Pipera. Am încheiat aventura în Bucureşti cu o ieşire la Targul de Crăciun cu after în localul Fabrica, ca la scurt timp să-mi iau o spaimă maximă de la aplicaţia Biziday cu tragedia de la Metrou, eu circulasem cu cateva ore înainte iar pretenii mei tocmai ce mergeau spre metro…

24991555_1531142710255214_7408774448828376047_n.jpg

Ca să încheiem într-o notă optimistă vă las ideea de proiect ce o consider adevăratul follow-up al meu de la Food Bloggers Conference 2017, episodul “Toata Ziua Salată” ce deschide rubrica S@S- Sătul şi sănătos! Sper să vă placă şi să vă inspire echilibru culinar de Sărbători generând o nea de dragoste şi întelegere!

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s