Markebate-Programele de tip Ad Blocker ar trebui interzise?

În 2014 pe când eram în Asociaţia Studenţiilor Secţiei de Marketing din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiune a Afacerii Cluj-Napoca împreuna cu alţi 2 colegi de organizaţie am zis hai să facem un proiect care să însemne mai mult decât marketing, un format de dezbateri de tip Karl Popper care să incinte tinerii şi mai ales studenţii la dialog, la a dezbate o stiinţă atât de dinamică cum este marketingul.

Aşa s-a ajuns la prima editiţe de Marketbate-“Marketingul sportiv, o influenţă pozitivă sau negativă asupra tinerilor?” ce s-a desfăşurat la Casino în Parcul Central, unde am încercat să scoatem în faţă studenţi la marketing, dornici să dezbată un subiect la mare cautare pe atunci. Ţin minte că în juriu erau experţi în domeniul marketingului ca domnul Victor Gavronschi şi domnul profesor Ovidiu Moisescu şi chiar Răzvan Măiţă ( cofondator al proiectului), lor alăturâdu-se experţi din domeniul sportiv, moderator fiind  un binecunoscutul debater Mihai Pop. Ţin minte că realizasem un perete uriaş de vise, care nu ştiu pe unde a ajuns, dar atâta s-a muncit la el…ce vremuri!

asm

Uşor la următoarele ediţii conceptul s-a profesionalizat mergându-se calitativ pe partea de dezbatere, formatul fiind upgradat cu partea de intervenţii şi arbitrii din domeniul dezbaterilor şi cu un public tot mai interesat şi mai cunoscator în tainele oratoriei.

La ediţia a 4-a ” Promovarea produselor prin intermediul posturilor TV destinate copiilor ar trebui interzisă?” am jucat şi eu si mi-am luat bătaie, prietenul meu bun Robert Sălăgean şi echipa lui driblând cu acurateţe argumentele noastre.

Am zis hai că la ediţia a 5-a să stau privitor ca la ediţia a 3-a ” Publicitatea comparativă ar trebui legalizată în România? ” că oricum abia ce revenisem de cateva ore din delegatie din Buzău .

Tema recunosc că m-a frapat ” Programele de tip Ad Blocker ar trebui interzise?”, personal aproape tot timpul nu pot citi o stire de pe prosport fără să îmi apară un banner pe toată ştirea şi chiar luam în calcul instalarea unui Ad Blocker.

S-a dat cu banul şi s-au ales terenurile. Echipa guvernului trebuia să susţină de ce ar trebui interzise programele de tip Ad Blocker, iar opoziţia trebuia să apere acest program.

Mihaela din echipa Guvernului a deschis dezbaterea prin definirea conceptului de Ad Blocker. La nivel de argumente a adus în discutie faptul că într-o piaţă liberă Ad Blockerul favorizează scăderea pieţei de E-Commerce. Opoztia prin Andor s-a bazat pe faptul că Ad Blocker-ul filtrează informaţia îndârjind concurenţei în advertising la nivel de calitate, fiind contracarată de intervenţia guvernului care a replicat că Ad Blocker-ul este publicitate sponsorizată. Un argument aditional pentru folosirea Ad Blocker-ului a fost traficul de net suplimentar generat de reclame genul ” postasul pe care îl platesti să-ţi aducă pliante pe care nu le vrei”. Un aspect foarte interesat punctat de Vlad din echipa Guvernului a fost faptul că nu se ştie unde se duc, la cine sunt vândute informaţiile stocate de Ad Blocker, întărind ideea şi argumentele anterioare cu statistici.

Alexandra, în echipa opozitia a reiterat ideea că nu mai poti vorbi de o piaţă liberă atunci când interzici un produs, condimentând atacul cu faptul că Ad Blocker-ul genereaza un conţinut mai de calitate cu review-uri şi product placement la standarde mai ridicate. A fost mentionat că doar 30% din utilizatorii de internet din lume folosesc Ad Block, rămând la decizia fiecăruia ce reclame doreşte să vizioneze.

Pledoaria finală din partea Guvernului s-a axat pe aspectul financiar în creştere în varianta în care Ad Block-ul ar fi eliminat, discurs îmapchetat într-o notă plină de fineţuri britanice şi ironie servite de Mihaela. Savuros de amuzantă a fost sclipirea lui Andor pe partea de opoztie cu citatul ” Daca intri cu o foaie albă într-o cameră şi stingi lumina zici că e foaia e neagra”.

Publicul a mers pe mâna opozitiei, dar arbitrii au creditat guvernul ca fiind câştigator, motivând lipsa de exemple concrete şi specificitate în argumentare de către opoziţie şi de asemenea faptul că impresia lăsată la fimal a fost că reclamele nu sunt nocive, deci AD Blocker-urile ar trebui interzise.

Eu unul am savurat la maxim acest “Marketbate – Programele de tip Ad Blocker ar trebui interzise?”, mi-a dat de gândit legat de activitatea mea pe internet şi cât de preţioasă este informaţia în ziua de azi.

Ca impresii la cald, la sucul de după Andor jucator-organizator mi-a mărturisit: ” Mi s-a părut un eveniment reuşit, mult mai reusit decât ediţiile anterioare pe care le-am organizat eu, deci din punct acesta de vedere îl consider un succes personal. În acelaşi timp mi s-a părut şi un succes al noii echipe de voluntari ASM, că am avut recrutări recent şi ăştia micii s-au implicat şi au făcut treaba bună. Chiar am avut o echipă de organizare supradimensionată, am avut undeva la 30 de oameni. Din partea publicului a fost un vibe bun, am fost foarte sincer când am zis că-mi pare rău că-i încheiată ediţia aceasta. La nivel de aşteptări pe viitor mi-aş dori mai mulţi oameni şi poate să integram şi dezbaterea cu publicul, în care să fie mai implicaţi!”

Mihaela Ban, vedeta echipa Guvernului, câştigătoare a ediţiei a declarat că: ” A fost o experienţă foarte faină deoarece în timpul unui meci de debate, mai când e unul foarte înflăcărat putem să zicem că te prinde andrenalina şi te face să vrei următorul joc, tocmai pentru că e sentimentul ăla ca eu ştiu, eu pot, eu vreau mai mult, chiar dacă timpul e limitat, din pacate. Ca să nu fiu ipocrita o să-ţi zic că-mi place să câştig, dar pe de altă parte cel mai important mi se pare feedbackul arbitrilor, pentru că au dus super-multe meciuri şi ştiu să zică ce n-ai făcut bine, ce se poate îmbunătăţi, astfel încât discursul tău argumentativ să fie tot mai bun pe parcursul timpului. Tinerilor care nu au mai participat nu trebuie să le fie frică, nimeni nu a început vorbind bine, spunând un argument cap-coadă, toată lumea a început cu o foicică tremurând în faţă, speriat de public. În schimb, odată cu vremea evoluezi foarte mult şi asta te ajută mai departe , deoarece şi la interviul pentru un job, tu deja ai argumentele la tine, ştii cum să expui problema, să fie în avantajul tău şi astfel poţi să devii o persoană foarte descurcăreaţă!”

Marketbate face parte din seria de manifestări Unifest. La nivel de Asociaţia Studenţiilor Sectiei de Marketing urmează evenimentul Maratonul Publicităţii, primul meu event, unde am fost si asistent-manager proiect, deci rămâneţi pe recepţie ca omuleţii aceştia fac chestii gratis, nu degeaba !

20171106_190419.jpg

 

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s