Analiză de brand “Salam Semenic”

(P) Bună, dragi prieteni! În primul articol din analiza de brand am luat la puricat pateul. Cum este weekend şi ne putem permite să ne abatem puţin de la reguli chiar şi cei aflaţi ca mine la dietă, ne încumetăm să gustăm dimineaţa câte una-două felii de mezel. Şi cum sunt atâtea sortimente, am ales brandul Caroli, produs la Piteşti, cu sortimentul de salam Semenic.

Probabil vă întrebaţi de ce… Păi uite că vin cu ceva nou pentru industria preparatelor din carne: un instrument de măsurare a temperaturii la care este lăsat produsul. Ca şi comunicare este de apreciat că au lansat un mesaj simplu, universal valabil. Dacă este verde sub 8 grade, go ahead! Dacă este galben peste 8 grade, pune-l la rece o oră!. Aşa tot românul poate pricepe de ce i se strică salamul. Detalii complete putem găsi accesând linkul http://www.caroli.ro/ro/carolimetru-termic

În continuare vom rula pe o parte din direcţiile presetate înca din primul articol, insistând pe cele aplicabile speţei din acest articol : identitate offline, tehnici de promovare, social media, plasare a produsului, CSR.

La nivel offline salamul Semenic arata apetisant şi la gust pare superior faţă de competiţie ( probabil cele 90% de carne de pe etichetă se respectă). Produsele Caroli pentru mine erau o optiune clasică în studenţie în materie de ceva care sa ţină de foame rapid, aşa pe pâine, mai ales când îmi făceam cumpărăturile în Profi, unde erau destul de bine evidenţiate. La nivel de preţ găsim produsele Caroli aproape tot timpul la promoţii, în special reduceri, acum salamul Semenic extra cu calorimetru termic fiind între 8 şi 9 lei la 350 de grame, introducerea sistemul de verificare a temperaturii fiind un cost intregat ce nu a determinat scumpirea produsului. Ce este de apreciat de asemenea este că ambalajul este transparent, nu acoperă ca la alte salamuri tot produsul, dacă este mucegăit, expirat sau vechi, îţi poţi da seama fără prea multe eforturi, cei de la Caroli dând asigurări ca reteua lor acoperă doar magazinele ce pot păstra standardele de calitate asumate.

Pe partea de promovare Caroli îşi distribuie mesajele destul de bine pe TV ( unde reclamele la salamul Semenic extra cu calorimetru termic sunt prezente des în prime-time) pe posturi foarte urmărite gen A1 şi Pro tv. Reclama este una de tipul tehnic, pe care rar o mai vezi la TV, scurt şi la obiect, cu tentă minimă de manipulare, mai mult sensibilizare:

În materie de social media mi se pare inovator că au lansat hashtagul #mâncarecunotificare o campanie de educare a maselor în materie de condiţii termice propice de păstrare a mâncării, evitând tot soiul de displăceri alimentare şi posibile probleme de sănătate. Tot în categoria de responsabiltiate socială este de apreciat că au dezvoltat o campaniei de sfătuire a părinţilor în materie de cum îşi pot educa copii, decurajând limbajul trivial, formulând  un mesaj pe gustul tuturor cu ajutorul personajului Serveţel. Pe pagina de facebook au chiar şi video-uri de informare, ajungând să dezvolte un întreg serial de animaţie ce foloseşte elemente de educaţie prin experienţă.

Acest personaj Serveţel pare o parte foarte integrată din conceptul Caroli, creionat în culorile brandului, cu o voca blandă, părintească ( aşa spre un bunic) plină de întelepciune ca să atragă părinţii, dar şi cu rime presărate într-un decor foarte viu colorat pentru a menţine atenţia activă a micuţilor.

Pentru o marcă de mezeluri salamul Semenic extra cu calorimetru termic din portofoliul Caroli poate fi considerat un brand în ascensiune, inovator, ce-şi propune să vină ca un concept gustos şi educativ pentru o piaţă românească flămândă din toate punctele de vedere.

Advertisements

Curly Random Inteligent Selfish Honest Thinker Intensity Agregate Never

Posted in Marketing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: