Tamara, petale de iubire

Salut, dragi indragostiti! Cu o zi inainte de Sf. Valentin am zis sa vin in sprijinul tovarasilor care nu au idee ce sa cumpere pentru iubitele lor si am invitat la un interviu pe Tamara Selnicean, experta in domeniul florilor ca sa ne ofere cateva ponturi. Este o femeie foarte muncitoare, deschisa, care am avut sansa sa o cunosc acum multi ani in cadrul Asociatiei Studentiilor Sectiei de Marketing. Haideti sa nu mai lungim vorba si sa vedem despre ce are de spus:

Bine ai venit, Tamara!

Bine te-am gasit!

In 60 de sec, sa-mi spui te rog cum te-ai descrie?15220248_1334382606594547_5652601821403273921_n.jpg

Sunt cea mai norocoasa ca ma casatoresc anul acesta, ma consider gospodina, super-iubitoare de animale si flori…

Din experienta ta ca florist ce asteptari iti genereaza sarbatorile de iarna-primavara, Sf. Valentin, Dragobete, 1 Marte, 8 Martie? Cum te astepti sa fie aceasta perioada?

Foarte aglomerata din cauza comenzilor care vor intra si deja astepta la magazin. Barbatii vor sa cumpere flori si ciocolata. Sunt cadourile perfecte, care nu dau gres niciodata. Pe langa orice cadou merge o floare, un fir…

Anul acesta ce crezi ca o sa fie in trend fata de anul trecut? Stii ca este vorba omului cand merge la florarie- “Ce sa iau?”

Acum daca este vorba de Sf. Valentin, trandafirii rosii, trandafirii albi, lalelele si freziile sunt in tendinte. Pentru cine iubeste specialitatile sunt flori exotice care au un pret mai ridicat, mult mai rezistente gen proteea. Orhideea cymbidium este foarte cautata de asemenea. De 1 Martie cele mai cautate sunt zambilele, ghioceii, narcisele, floriile care apar prima data, fiind preferate cele in ghivezi, atat de 1 Martie cat si de 8 Martie. De Vallentine’s Day si Dragobete se cumpara buchete si la fir.

Care are mai mult impact din punctul tau de vedere, Dragobete sau Valentine’s Day?

Valentine’s Day!15726794_1389807421052065_8222917204868069332_n.jpg

Poti spune si de ce?

E ceva mai nou, mai multi tineri cumpara flori pentru prietene decat cei inaintati in varsta si ce-i drept toti vin mai degraba de Sf. Valentin, Dragobetele nu este sarbatorit cum ar trebui, ca pe vremuri cand nu era Valentine’s Day asa comercializat.

Ca si clienti principali aveti persoanele tinere? Cam pana in ce varsta?

Nu pot sa zic ca este o limita maxima de varsta, ca mai vin batranei de 80-90 ani care cumpara macar un fir, o floare pentru sotie, dar cei mai multi sunt intre 20-50 ani.

Cam ce flori cumpara studentii?

Cate un fir de tandafir, ca in perioada aceasta cam creste pretul florilor. Din cauza bursei suntem si noi obligati sa le scumpim intr-un fel sau altul. Cei mai multi opteaza pentru un fir de trandafir sau 3 fire de lalele, dar trandafirii rosii au trecere in perioada aceasta.

Aveti si doamne care cumpara flori?

Mai putin, dar da!

Si ce prefera in comparatie cu domnii?

Doamnele mai degraba prefera cate un trandafir alb.

Cumpara mai mult pentru ele, sau sa le dea mai departe?

Nu toata lumea ne spune pentru cine cumpara si nici noi nu intrebam ca este treaba lor, dar deobicei cumpara pentru cineva. Sunt doamne care cumpara si pentru copii macar un fir de lalea, o zambila, o narcisa sa se simta si copilul acela iubit, pentru ca Valentine’s este o sarbatoare a indragostitilor, dar si a iubirii, exista si iubirea fata de copil.

Ca si femeie ce consideri ca ar trebui sa contina, in afara de flori, Valentine’s Day?

Mi-ar placea sa fie o zi care ti-o petreci cu persoana iubita nu stand acasa, sau daca ramai acasa sa faci altceva decat in zilele obisnuite: sa iei cina impreuna, sa iesiti la o plimbare…

La un protest?:))

Acuma daca este protest, la un protest :)) Dar ceva romantic, la un film, sa fii cu persoana iubita, sa faci ceva ce nu se intampla zilnic…

In afara de Valentine’s Day, ce perioada aglomerate mai sunt, in care cumpara lumea flori?

Cronologic urmeaza Martisorul, Ziua Femeii,  Pasti, sfarsitul scolii, inceputul scolii…

Difera tipul de flori la sfarsit si inceputul scolii fata de sarbatorile din primavara?

Nu chiar, pentru ca la noi in magazin se gasesc aproape toate tipurile de flori tot anul, mai multe tine de preferinte, ce le plac din vitrina frigorifica, nu se tine neaparat de sezon…

Se observa diferente intre romani si straini?

Pe partea de flori nu! Poate ei cunosc mai putine tipuri de flori. Deobicei merg pe trandafiri, crini sau buchete de primavara cu frezii, lalele si irisi. Dar totul tine de persoana si ocazie…

Daca ar fi sa dai flori in fiecare sarbatoare din an cam cat consideri ca ar trebui sa-ti aloci ca buget?

Difera de ocazie, dar undeva de la 30 lei pana in 100 lei, depinde de ocazie si pentru cine este cumparat, daca este buchet sau ghiveci…

O femeie isi da seama cat de scump a fost aranjamentul floral?16114896_1402787039754103_5911690769658957718_n.jpg

Da! Isi pot da foarte usor, femeile cam stiu preturile si brandurile florilor care se practica, de la ce firma sau companie sunt, deci isi cam dau seama…

In momentul in care oferi o floare persoanei iubite, din punctul tau de vedere exista un mod de abordare? Ca ar barbat cum ar trebui sa actionez, ca ma gandesc ca s-ar putea sa fi investit foarte mult, dar sa nu stiu sa-mi creez momentul….

Momentul perfect depinde de situatie, nu pot sa zic ca exista un moment perfect…La zilele de nastere se spune ca cel mai bun moment este la 12 noaptea, dar femeia se asteapta in mod repetat sa-l primeasca atunci si la un moment isi pierde farmecul. In momentul in care chiar nu se asteapta este ideal, de exemplu la locul de munca sa i se livreaze un buchet, vine un baiat, ca la noi deobicei baietii livreaza si zice: “V-am adus un buchet!”.  Si atunci gaseste felicitarea, cred ca e mult mai mare supriza, decat sa primeasca flori la 12 noaptea…

Si daca ar fi sa alegi intre a oferi personal si a trimite un intermediar, ai opta pentru a 2-a varianta?

Da, ca esti mult mai surprinsa!

Practic omul nu mai trebuie sa-si bata capul, cum se imbraca…

De multe ori este greu sa gasesti cuvintele sau modul de a le oferi…

Deobicei te tot stresezi sa vezi daca nu s-au ofilit florile…

Da…

Cum vezi tu sarbatorile in care romanul este obisnuit sa tot dea flori? Daca ar fi sa inovezi ce ai aduce in plus?

In primul rand, nu mi se pare ok ca oriunde mergem sa ducem flori. Probabil nu se potriveste la fiecare persoana, la orice ocazie… Este un gest frumos, dar nu trebuie mers cu buchete cat mai mari, mai spectaculoase. Sunt momente cand mergi in vizita cu un buchet mai mic sau un fir simbolic, nu neaparat cu buchete de sume mari. Nu isi au sensul, daca este o zi de nastere este normal sa mergi cu ceva mai impresionant, dar de Craciun nu este prea potrivit sa mergi cu un buchet, mai degraba un aranjament cu brad, accesorii, globuri, ceva tematic care se poate pune pe masa de Craciun sau undeva sa poata bucura gazda de acel aranjament…

Cand ti se par florile in ghiveci potrivite pentru a fi oferite?

Si acestea merg foarte bine la vizite sau daca este cineva mai apropiat chiar si pentru o zi de nastere, mai ales daca destinatara este iubitoare de plante…

Ai cateva recomandari?

Eu pot sa-ti enumar o serie de denumiri…

Trebuie sa fie in concordanta cu personalitatea persoanei?

Da, depinde daca ii plac plantele cu flori, plantele doar cu frunze, plantele mai micute gen cactusi. In foarte mare trend este bonsaiul, la care ii trebuie multa rabadare, udat de 2 ori pe saptamana, se scufunda, trebuie pus la lumina, tuns, vorbit cu el chiar daca se spune ca este un mit…

Ce recomanzi in situatiile in care baietii primesc flori, gen absolviri?

Se ofera flori mai simpliste, buchete mult mai elegante, intr-o culoare. La barbati merge un buchet mai lung, cu putine flori, mai degraba o floare mai speciala gen strelitia ( floarea paradisului), care aproape toata lumea o cunoaste, deja merge mult mai bine decat un buchet din 3 trandafiri…

Si daca ai primit ca baiat la absolvire un brat de flori, care este metoda eleganta de a scapa de ele, ca e cam ciudat ca barbat sa mergi cu flori acasa?

Pai, daca le-ai primit este frumos sa le duci acasa din respect pentru persoana ce ti le-a oferit. Daca nu-ti place n-o sa ai grijia, nu o sa le schimbi apa si oricum in 3 zile ti-au murit…

Crezi ca intre flori si oameni se creeaza o legatura?

Planta simte daca ai grija de ea, deobicei la persoanele care nu au grija planta se ofileste si moare mult prea repede, pentru ca nu ii sunt oferite conditii. Un iubitor de plante cauta informatii despre ele, mai vin si la noi in florarie sa intrebe, dar cei care nu sunt interesati le trantesc intr-un colt si le lasa acolo si atat…

Care ti se pare ca sunt mai interesati de ingrijirea plantelor, tinerii sau cei trecuti de o anumita varsta? Sunt anumite atuuri pe care trebuie sa le ai?

Cei mai interesati sunt seniorii, tinerii ne intreaba mai mult denumirea plantei in momentul in care o achizitioneaza pentru ca ei cauta mai repede pe internet. Cei inaintati in varsta care nu le au cu tehnologia, mai degraba ne cer sfaturi legate de modul de ingrijire sau chiar denumirile lor, sa poata aprofunda in diferite carti…

Care este primul moment care ti-l amintesti cand ai primit o floare?

La 4 ani am primit o floare de la bunicul meu din gradina, probabil erau ghiocei…

Care a fost cel mai recent moment in care ai primit o floare?

Ieri am primit un buchet de lalele!

A fost o ocazie speciala?

Doar asa, pur si simplu, o surpiza!

De multe ori daca lucrezi intr-un domeniu te cam saturi de produsele ce le comercializezi, apuci sa te saturi de flori?

Nu, niciodata! Eu nu ma pot satura de flori!

Inainte sa lucrezi in domeniul acesta, aveai o pasiune pentru flori sau s-a cultivat odata cu job-ul?

Inca din copilarie aveam si inca avem in gradina flori, am mostenit pasiunea de la bunica mea. Imi placea de mica sa merg in gradina sau pe camp si sa fac buchete pentru mama mea, ii spuneam: “Uite mami, ce ti-am adus! ”

Crezi ca studiile au vreo relevanta in acest domeniu? Daca ai fi studiat la universitate,  crezi ca ar fi avut vreo relevanta in viitoare ta cariera, sa-ti dezvolti eventual o afacere?

Da, exista specialitati si discipline care te invata despre fiecare planta,  ce necesitati au, care sunt hidrofile, care sunt nocive pentru animale. Cand planta are o anumita boala in loc sa merg la o farmacie fitosanitara sau sa apelez la un inginer horticol, as putea fara sa-mi faca cineva o analiza, sa-mi prepar eu solutia. Dar daca vorbim de arta de a face buchete nu ai nevoie de facultate.

Tu ai terminat marketingul?14264086_1278890755476932_1624236556812488425_n.jpg

Da!

Cat la suta din procesul de vanzare este marketing?

Daca ai target, poti convinge omul sa cumpere mult mai mult, vede ca ai o pasiune pentru flori si stii sa-i vorbesti. Il convingi vrand nevrand sa plateasca mult mai scump decat si-a estimat.

Si acum mergi pe un master in marketing?

Nu, pe management!

Vizezi o cariera antreprenoriala in domeniul florilor?

Da, mi-as dori sa am floraria mea!

Si in viitoare ta florarie care va fi line-up-ul, florile care o sa prinda cel mai bine, prioritare pentru tine?

Trandafirii mereu sunt cautati. Lalele si freziile sunt flori care intotdeauna isi au loc locul intr-o florarie. Crinii garoafele, garofitele, crizantemele… Fiecare floare are sezonul ei, toamna merg mai bine crizantemele, primavara lalelele, freziile, vara floarea soarelui, tuberozele si chiar la inceput verii ar fi ideal sa am bujori. Eu mi-as dori chiar si lacramioare, ca la magazin avem doar pe baza de comanda. Aproape toate tipurile de flori ar fi fain sa le am ca omul sa aiba de unde sa aleaga, daca doreste un buchet mai elegant, ca sunt persoane carora nu li se potrivesc trandafirii, sunt mult prea simpli si este nevoie de un buchet mult mai elegant…

Florile trebuie asortate cu imbracamintea?

Nu!

Ma gandesc ca ar trebui sa fii la costum daca oferi un buchet mai extravagant…

Nu, deobicei clientul isi alege florile dupa personalitatea lui. Daca cunoaste destinatarul buchetul atunci se orienteaza in functie de personalitatea persoanei ce va primi florile. De cele mai multe ori clientul isi alege ce-i place lui, daca lui ii place, il va oferi cu drag si va fi primit cu placere.

In final, daca ai un mesaj in preajma sarbatorilor iubirii pentru fete si baieti, ce ar trebui sa aiba in vedere?

16472913_1418675424831931_4714809489392443165_n.jpgPentru fete sa nu aiba pretentii in materie de flori, sa se bucure de fiecare floare primita, probabil cine i-o daruieste, i-o ofera cu dragoste, nu trebuie sa se astepte doar la buchete in trend, cutii mari cu flori, poate si o cutie micuta este ofera cu mai multa dragoste decat un buchet de 3000-4000 lei. Baietii sa ofere cu drag, cat le permite bugetul, sa nu faca investitii mult prea mari, ideea este sa le ofere cu dragoste nu numai ca trebuie, mai bine sa nu ofere doar de dragul traditiei, daca altul da flori, sa dea si el, sa ofere pentru ca asa simte el.

Din punctul meu de vedere interviul este complet, daca ai tu sugestii, intrebari legate de acest interviu…

Alta intrebare?! :))

OkJ) Eu iti multumesc frumos, Tamara! A fost un interviu foarte folositor mai ales pentru cei in pana de idei in perioada aceasta! Iti urez o seara cat mai superba in continuare !

Multumesc la fel !

 

Curly Random Inteligent Selfish Honest Thinker Intensity Agregate Never

Posted in Yolo-Interviu "Iesi in fata"
29 comments on “Tamara, petale de iubire
  1. Sunt de acord cu ce a spus: nu de fiecare data e OK sa dai flori. Poate persoana in cauza nu le suporta, e alergica la mirousl lor, sau poate prefera altceva in loc de flori. Mai ales cand vorbim de buchete a cate 4000 lei unul :)) Mi-a placut cum a vorbit despre flori in general, se cunoaste o mana de artist!

  2. adndefemeie says:

    Foarte interesanta perspectiva ai avut asupra acestui interviu. ❤ Imi place tare mult ca pare a fi un ghid pentru barbatii ca nu stiu cu ce se mananca oferirea de flori unei persoane. Adica mai toti barbatii intrand in aceasta categorie 😛

    Sper sa prinda cat mai multa lumea acest interviu!

  3. Se vede de la o posta ca Tamara este foarte pasionata de flori! Fain interviu!

  4. Bianca Ionel says:

    Genială ideea de buchet cu ouă Kinder în el. Mi-aș dori și eu să primesc unul 🙂

  5. Am citit cu mare drag! Nici eu nu sunt de acord cu florile la baieti, indiferent de ocazie! Si recunosc ca eu as prefera mai degraba un ghivechi cu orhidee decat un buchet de trandafiri!

  6. Un interviu fain plin de miresme placute!

  7. Super interviu, sa stii ca tu m-ai inspirat sa incep o serie de interviuri la mine pe blog.

  8. Elena from Life Makeup and Beauty says:

    Nu mi-ar placea sa primesc flori in valoare de 3000 de lei… ceva simbolic este mult mai binevenit plus ca eu nu suport sa fac risipa iar o asemenea suma de bani data pe niste flori….este o irosire.

  9. Cred ca e frumos sa lucrezi pana flori..bineinteles, sa le iubesti si sa te atraga. Sunt extrem de multe flori si fiecare se “trateaza” altfel! Nu am primit niciodata un curier care sa imi aduca flori, doar prajiturele…de la cei cu care colaboram la munca! 🙂
    Am ramas extrem de surprinsa!

  10. Foarte dragut si interesant interviul ;;) chiar l-am citit cu mare drag 😀 imi place foarte mult pasiunea ta pentru flori ❤ sunt superbeee..toate femeile adora florile ❤ ! :*

  11. Ira says:

    Ce idee frumoasa ai avut pentru interviu, astazi!
    Desi ma numar prin cei carora florile se ofilesc in doua zile, imi place sa citesc despre ele, iar experienta unui florist pe timp de sarbatoare e chiar interesanta.

  12. Ad says:

    Ha, ce tare! E interesant sa vezi ce se intampla in spatele unei astfel de afaceri.

  13. cred ca florile sunt un cadou destul de simplut si iesi repede din incurcatura cu un buchet frumos. problema e urmatoarea… ce oferim barbatilor? astept un articol si pe tema asta!

  14. 100 de lei maxim ar fi bine sa coste, dar zau ca ma uit pe unele site-uri si mi se face rau cand vad preturile. L-as strange de gat pe sotul meu daca mi-ar cumpara ceva mai scump de 20 de lei…maxim 100 daca este un buchet super special, dar altfel mi se pare o risipa.

    Si cand vad ca incep sa se usuce un 2-3 zile dupa ce au iesit din florarie, parca vad cum zboara banii pe geam. Floarea mea preferata, pe care vreau sa o primesc tot timpul, nu doar de ocazii speciale, este crinul imperial. Ieftin (15-20 de lei) si are multi boboci care infloresc pe rand.

    Si de asemenea, mai nou au inceput sa imi placa suculentele. Sunt atat de simpatice!

    Mi-ar fi placut si mie un bonsai, dar stiu ca este foarte pretentios si nu as vrea sa il vad cum moare sub ochii mei.

  15. ellafairytale says:

    Prefer ceva mai practic, dar nu zic nu si la o floare, le prefer insa pe cele in ghiveci.

Leave a Reply

