Analiza de brand “Simona Halep”

Neata, dragi amatori al sportului alb! Data trecuta pomeneam de minge si fileu si cum ieri dimineata m-am uitat la meciul de trista amintirire a Simonei Halep de la Australian Open, am zis sa incerc o analiza de brand a romancei noastre. Si nu ma refer neaparat la muschii ei :))

Analiza va persista pe directiile setate inca din primul articol: identitate offline, promotii, tehnici de promovare, social media, plasare a produsului, ambasador, afiliere, avantaj competitiv si CSR.

Identitatea offline a Simonei Halep este un mister care fascineaza o lume intreaga, Simona reusind sa lobeze presa de fiecare data cand incearca sa o includa intr-o stire senzationala, aproape toate stirile-bomba bazandu-se pe supozitii puerile. Au fost cateva situatii in care a fost blamata ca o persoana egoista si infumurata. Dar de fiecare data, ea paseste pe covorul rosu la evenimente in tinute elegante si decente, iar discursurile ei sunt de bun simt, fie ca sunt in romana sau alta limba. Tind sa cred ca are o educatie solida in spate si un PR cu experienta. Majoritatea vedetelor mioritice si chiar aproape orice om normal de doar 25 ani clacheza dupa ce au fost cuplate cu personaje gen Horia Tecau sau alti burlaci din lumea mondena, dupa ce sunt criticati la orice decizie profesionala ( modul de concediere a antrenorilor, infrangerile, retragerea de la Olimpiada, pauzele dese cauzate de accidentari, faptul ca nu a castigat inca un Grand Slam). Dar nu este cazul lui Halep, care ia decizii favorabile ei si nu tine cont de gura lumii. In stilul acesta o putem admira pe Simona inca 10 ani lejer, la fel de luptatoare si frumoasa ( chiar daca si-a micsorat sanii) pe teren si dupa retragerea ei, sa oftam si sa mai asteptam inca 10-20 ani dupa o noua campioana.

Oare exista promotii in lumea tenisului? Eu zic ca da! Prezenta lui Halep la turnee locale, gen cel de la Bucuresti, nu-i aduce puncte insemnate sau castiguri semnificative. Dar creste la capitolul popularitate. Aici putem adauga si Fed Cup, unde a fost prezenta in ciuda problemelor medicale, spectatorii umplind cu frenezie arenele sportive la Cluj si Galati. Si cum a anuntat ca o perioada nu se va mai antrena in tara, imaginati-va impactul la urmatorul eveniment sportiv ce va avea loc in Romania cu Halep in actiune.

La nivel de promovare Simona Halep are parte de un social media favorabil, unde deja exista un trend pro si anti, generat de jurnalisti si formatori de opinie, ce practic au inceput dezbaterea, totul viralizandu-se spre publicul larg, cunoscator sau necunoscator de tenis. Sunt si grupuri de facebook foarte numeroase, dedicate Simonei, unde se dezbat intens subiectele de actualitate si unde de multe ori intensitatea discutiilor atinge cote nebanuite. Aproape orice articol aparut in presa face campanie SEO Simonei prin cuantumul imens de comentarii si replici. Am dat un search pe google la cuvantul tenis, de data aceasta incognito ( la sugestia unei colege blogerite) si priviti si voi! Simona Halep e in top, la partea de promovare organica, fiind chiar inaintea legendei Ilie Nastase!

seo halep.JPG

Strict pe partea de social media, brandul Simona Halep a generat pana acum peste 1 milion de like-uri, iar o postare depaseste lejer 2000 de like-uri si undeva la peste 100 de comentarii si aici nu includem replicile. Este aur pur pentru campaniile de promovare.

Cred ca intr-un joc de tenis, pe partea de produse poti plasa cel mai usor brandurile. La nivel de imbracaminte, Adidas are vizibilitate doar din partea Simonei cate 2-3 ore ( cat dureaza un meci+conferinte si aparitii) cel putin odata pe saptamana, uneori zilnic timp de 2 saptamani, daca Halep ajunge pana in finala turneului. Acoperirea de nisa vizata se face prin toate canalele posibile: offline prin spectatorii prezenti, tv si internet in toata lumea, mai ales in cadrul turneelor de Grand Slam. Si bineinteles mai sunt reclamele care cresc awarness-ul pe Youtube, Facebook si alte retele sociale.

La nivel de ambasador, cea mai de impact campanie o reprezinta campania „Grija pentru copii” realizata de fundatia “Salvati Copii” cu sprijinul financiar al companiei producatoare de apa Dorna, procente din vanzarea produsului si chiar din veniturile generate de vizualizari fiind directionate spre achizitia de aparatura medicala pentru maternitati, mai ales pentru cazurile de copii nascuti prematuri. Clipurile de promovare sunt emotionante, de impact.Este un gest care arata ca sportivei ii pasa de viitor si poate fi o mama devotata.

De numele Simonei Halep a incercat sa-si lege o campanie electorala fostul prim-ministru Victor Ponta, care a propus-o chiar ca ambasador al turismului. Agila ca si pe teren, Simona s-a dezis de vreo apartenta politica, fiind impartiala, inca cred ca mai este in discutie un meci demonstrativ la Sibiu, intre ea si presedintele Klaus Iohannis, la randul sau fan al tenisului.

La nivel de personal CSR se zvoneste ca Simona Halep doneaza des bani fundatiilor ce se ocupa cu ajutorarea copiilor de cancer ce nu-si permit un tratament. Este de amirat. mai ales ca nu apare ca alte personaje mioritice sa se bata cu pumnul in piept ca au salvat Romania.

Din fanatism, de multe ori ma enervez pe ea cand pierde, dar Simona Halep, in ciuda contestatarilor ramane un brand international, cu tot cu publicitatea negativa care defapt este tot publicitate. Ca avantaje competitive putem enumera o lista lunga: calitate si dedicatie ca prestatie sportiva, frumusete si discretie, sustinere financiara si morala a familiei, putere de sacrificiu (probabil putine femei si-ar micsora sanii pentru un upgrade sportiv), tupeu, pragmatism, zambet, optimism debordant si maturitatea unei persoane parca trecute de 30 ani.

Daca si la nivel personal-sentimental va fi implinita, eu zic ca va reprezenta un model 360 de grade pentru tinerii din Romania si de ce nu pentru copii din intreaga lume, multi ani de acum incolo. Cu riscul de a deschide cutia Pandorei, va invitam sa va spuneti punctul de vedere in sectiunea de comentarii vis-a-vis daca o considerati pe Simona Halep un brand si de ce.

Advertisements

Curly Random Inteligent Selfish Honest Thinker Intensity Agregate Never

Posted in Marketing
21 comments on “Analiza de brand “Simona Halep”
  1. Bianca Ionel says:

    Simona Halep este un exemplu pentru multe fetițe iubitoare de tenis. Ea a devenit ușor cunoscută și tind să cred că datorită ei mulți au început să privească altfel tenisul.

  2. OPREA CONSTANTIN says:

    Simona este o persoana deosebita , un talent iesit din comun , rodul unei familii iubitoare care prin multe sacrificii au reusit sa atraga atentia lumii intregi , reusind sa capteze interesul multor persoane pentru sportul -alb , printre care sunt si eu care o urmaresc pas cu pas de 4 ani de zile in care am realizat 6 albume cu intreaga ei activitate, pe care le iubesc asemenea persoanei dedicate,luptand constant impotriva celor care nu inteleg fenomenul si o blameaza nemeritat pe acest inger de copil !!!!!

  3. simonastanescu843896706 says:

    Nu stiu daca sa fiu de acord ca a devenit usor cunoscuta. Cred ca a mucit enorm pana sa ajunga aici…

  4. Imi place mult articolul tau, este bine structurat si ai atins multe puncte din evolutia acestui brand national, care este Simona Halep. Cu toate ca ma supar deseori pe ea pentru ca renunta sau pare slaba in marile finale, o admir si imi place mult ce a devenit. Este un exemplu de dedicatie si devotament, tarie si credinta.

  5. Iasmina says:

    Simona este un exemplu ca prin munca, ambitie si dorinta, poti ajunge departe.

  6. Cred ca toata Romania o iubeste pe Simona Halep, e o sportiva de exceptie si un caracter exemplar.

  7. Gabriela Birta says:

    cred ca Simona este un fenomen ( talent de exceptie … multa munca … ambitie … seriozitate … o luptatoare ) si in ciuda criticilor unora , este mandra ca reprezinta Romania !!!! foarte bun articolul

  8. lauralbu says:

    Si eu am crezut mult in Simona, am trait intens meciurile ei, am sperat, mereu… Dar, dupa atat de multe esecuri, meciuri pierdute inexplicabil si inacceptabil pentru o adevarata campioana, dupa atata scuze tardive si planuri neimplinite… am obosit. Nu mai cred, n-o mai cred, si nu mai astept nimic. Nimic in afara de cvasi-mediocritate, e drept, cu anumite sclipiri, asa cum au mai toate jucatoarele de tenis din cand in cand. Joaca haotic, fara dorinta, fara hotarare, fara strategie, fara inteligenta. Se iroseste, nu-si struneste nervii, nu-si foloseste gandirea, joaca mereu cu o frica imensa – de fiecare adversara si, mai ales, de ea insasi… E depasita si de situatie, si de joc, si de asteptari. Loc in sus pentru ea nu mai este. Deriva era deja inceputa, si se accentueaza continuu.

    • eu zic ca pentru Romania tenisului din ziua de azi Halep e minune 🙂 sa ajungem cu un jucator in top 10 la simplu mi se parea imposibil la ce conditii sunt de crestere si datorita lui Halep, multi copii s-au apucat si poate unul o s-o ajunga ca performante 🙂 Cateodata noi romanii vrem prea multe, fara o baza solida in spate, fara Guverne decente care sa faca ceva macar pentru sport, nu mergem la vot facem doar proteste. Iti respect punctul de vedere, dar nu ti-l impartasesc in totalitate, desi si eu am avut pe moment aceleasi trairi ( cand pierdeam bilete la pariuri de sute de lei ultimul meci fiind Halep- Li Na exemplu, dar intre timp mi-a trecut pasa cu pariurile)

  9. Un articol frumos!Detaliat si foarte bine structurat, prezentarea e tare faina.

  10. verzuliu says:

    Te-ai documentat ceva pentru acest articol nu gluma.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: